کشتی و وزنه برداریورزش

ستاره فوق‌سنگین تیم ملی کشتی آزاد اخراج شد!

ناظم نیوز: امیرحسین زارع به دلیل درگیری در جریان بازی بسکتبال در اردوی تیم ملی با یکی از هم‌تیمی‌های خود موقتا از اردو کنار گذاشته شد.

درحالی‌که تیم ملی کشتی آزاد خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌کند، دیگر مدعیان تیم ملی که حتی قرار نیست در این رویداد به میدان بروند، از روزهای نخست نوروز در اردو حضور دارند.
امیرحسین زارع که سال قبل به مدال برنز جهان رسید و امسال نیز یکی از مدعیان اصلی پوشیدن دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی است، در جریان بازی بسکتبال در اردوی تیم ملی با کامران قاسم‌پور درگیری پیدا کرد.
درحالی‌که این درگیری خیلی زود ختم به خیر شد و دو کشتی‌گیر بعد از چند دقیقه با یکدیگر آشتی کردند، اما پژمان درستکار سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت برای زارع که شروع‌کننده درگیری بوده، تنبیه سفت و سختی در نظر بگیرد. زارع که در حضور همه اعضای تیم ملی کشتی به صورت قاسم‌پور حمله‌ور شده، از سوی هم‌تیمی‌های خود کنترل شد، اما کادرفنی هم نظاره‌گر این ماجرا بود.
با نظر سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، امیرحسین زارع به صورت موقت از اردوی تیم ملی کنار گذاشته شد و حالا باید دید برای اردوهای بعدی زارع به کمپ تیم‌های ملی بازخواهد گشت یا خیر. با اینکه تا صبح روز گذشته هم زارع در کمپ تیم‌های ملی حضور داشت، اما درستکار او را به کمیته انضباطی فدراسیون کشتی معرفی کرده و باید دید تصمیم نهایی چه خواهد بود.
دلیل این تصمیم پژمان درستکار، برقراری نظم و انضباط در اردوی تیم ملی است و باید دید زارع چه زمانی شانس بازگشت به اردوی تیم ملی را خواهد داشت. در صورتی که زارع به صورت کامل از اردوی تیم ملی کنار گذاشته شود و از چرخه انتخابی کنار برود، شانس کسب دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی 2023 را هم از دست خواهد داد و حتی شاید این اتفاق به قیمت از دست دادن المپیک 2024 برای او باشد.
محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی در مورد اتفاق پیش آمده در اردوی تیم ملی کشتی آزاد و اخراج امیرحسین زارع از اردوی تیم ملی گفت: «درگیری امیرحسین زارع با کامران قاسم‌پور که از کشتی‌گیران بااخلاق و عنوان‌دار ایران و جهان است و امسال نیز به‌عنوان بهترین کشتی‌گیر ایران شناخته شده است، پیش آمده که با توجه به جوانی کشتی‌گیران و هیجانات بوجود آمده در تمرینات و لاکتیکی شدن بدن‌های آنها در برخی مواقع و خیلی کم در ورزش این اتفاقات پیش می‌آید. این حرکت زارع با تذکر جدی پژمان درستکار، سرمربی تیم ملی، همراه بود و علی‌رغم عذرخواهی این کشتی‌گیر از کامران قاسم‌پور و کادر فنی، وی با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی از اردو اخراج شده است.”
وی ادامه داد: «البته هم خود امیرحسین زارع و هم پدر وی برای پیگیری این موضوع امروز صبح در فدراسیون حضور یافته‌اند و امیرحسین زارع ضمن ندامت از اقدامی که انجام داده عذرخواهی نیز کرده است. با توجه به بند 10 چرخه انتخابی تیم ملی و تأکید کادرفنی، هرگونه بی‌انضباطی و بی‌اخلاقی در اردوها منجر به خارج شدن کشتی‌گیر از چرخه می‌شود و در مورد زارع نیز تصمیم با کادر فنی است. فدراسیون کشتی منتظر گزارش کادر فنی در مورد امیرحسین زارع است تا تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شود و به اطلاع عموم رسانده شود.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا