آموزش و پرورش

آزادسازی هزار مجموعه ورزشی در کشور/ افزایش نرخ چاقی دانش آموزان

ناظم نیوز: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی در تمام استان‌ها تا پایان سال تحصیلی خبر داد.

به گزارش ناظم نیوز ، به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با حضور در برنامه ورزش و مردم شبکه یک سیما با اشاره به طرح آزادسازی مجموعه‌ها و اماکن ورزشی، اظهار کرد: برنامه‌های آموزش و پرورش و حوزه تربیت بدنی و سلامت این وزارتخانه، مبتنی بر سیاست مردمی دولت سیزدهم و بر اساس «مردمی سازی» و «مردم محوری» دنبال می‌شود.

وی افزود: به دنبال عملیاتی کردن رویکرد «مردمی سازی» و «مردم محوری» هستیم و در این راستا، در گام اول از ۴ هزار اماکن ورزشی در کشور، تعداد هزار واحد از این اماکن را به صورت رایگان، در اختیار خانواده‌ها و فرزندانشان قرار داده ایم.

ستاری فرد بیان کرد: با آزادسازی مجموعه‌های ورزشی به دنبال چرخش تحولی، از اختصاصی سازی به عمومی سازی، عدالت محوری با رویکرد مردم محوری و مردم داری هستیم و در این راستا اماکن متعلق به آموزش و پرورش، در آخر هفته‌ها در اختیار خانواده‌هاست بدین ترتیب در روزهای ۵شنبه‌ها دختران دانش‌آموز و مادرانشان و در روزهای جمعه پسران دانش‌آموز به همراه پدرانشان در این مجموعه‌ها حضور خواهند یافت.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: رویکرد تربیتی و شبکه یادگیری تعلیم و تربیت از طریق ورزش، همگانی شدن و تعمیم ورزش همگانی برای سلامت عمومی مورد تأکید ماست. استفاده از این فضاها در گام اول در ۱۰ استان اجرا می‌شود اجرای این طرح از این هفته در تهران، البرز و آذربایجان شرقی آغاز شده و تا پایان سال تحصیلی در تمام استان‌ها اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در فاز بعدی به سمت «آزادسازی مدارس» می‌رویم، افزود: مدرسه کانون تربیتی محله است و باید ارتباط خانواده با شبکه یادگیری و زیرساخت‌های ورزشی برقرار شود؛ لذا برای تحقق عدالت ورزشی و ایجاد فرصت برای همه، ورزش و امر تربیت بدنی به صورت رایگان بر اساس اصل مهم قانون اساسی در اختیار است.

ستاری فرد بیان کرد: مشارکت خانواده‌ها در تعلیم و تربیت و فرایند یاددهی- یادگیری مبتنی بر سند تحول مدنظر است این طرح نیز با رویکرد خانواده، عدالت محوری و توسعه و تعمیم ورزش دنبال می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد: اکنون مجموعه شهید چمران و شهید عراقی در خدمت خانواده‌هاست و امروز برای اولین هفته میزبان خانواده‌ها بودیم، و برای نیل به این مقصود از ظرفیت مدارس به خوبی بهره می بریم و به زودی دستورالعمل‌های لازم را ابلاغ خواهیم کرد.

وی افزود: درخواست داریم وزارت ورزش و شهرداری‌ها به ما کمک کنند تا بتوانیم به توسعه ورزش همگانی و شهروندی کمک کنیم؛ در این مسیر، نیازمند استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی و بسیجی هستیم. اکنون ۳۳ هزار معلم ورزش و حدود ۳۱ هزار هنرآموز تربیت بدنی داریم که تأمین اعتبارات مالی این طرح از طریق آموزش و پرورش، ظرفیت‌ها و نهادهای انقلابی و فرهنگی و خیرین است.

ستاری فرد درباره آسیب چاقی و کم تحرکی دانش‌آموزان گفت: در ۸ سال گذشته نرخ چاقی افرایش یافته است؛ اکنون به ازای هر ۴ دانش‌آموز یک دانش‌آموز اضافه وزن دارد بیش از ۶۵ درصد مادران چاق هستند باید این زنگ خطر را درک کنیم و با آزادسازی مجموعه‌های ورزشی به کاهش این امر کمک‌کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۵ هزار کانون ورزشی داریم و با استفاده از ظرفیت آنها، باید بتوانیم به ارتقای سلامت جسمی دانش‌آموزان کمک کنیم.

وی درپایان افزود: طرح آکادمی ملی ورزش دانش‌آموزی با موافقت وزیر آموزش و پرورش در دستور کار است که می‌تواند حلقه مفقوده نظام ورزشی کشور را جبران کند تا استعدادهای ورزشی افراد مدیریت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا