آموزش و پرورش

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مرکز فرماندهی برنامه درسی است

وزیرآموزش و پرورش گفت: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی،مرکز فرماندهی برنامه‌ریزی درسی است.

به گزارش ناظم نیوز، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در دیدار با همکاران سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، ضمن تبریک سال جدید و فرارسیدن ماه مبارک رمضان، با تاکید بر مأموریت‌های این سازمان در تحقق اهداف تربیتی نظام تعلیم و تربیت، اظهار کرد: فعالیت‌های این سازمان در ابعاد مختلف از جمله؛ «تولید محتوای برنامه درسی»، «‌ارائه معیارهای طراحی محیط تربیتی»، «مواد و محصولات آموزشی» و … نقش و اهمیت بسیار مهمی دارد.

وی «سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی» را مرکز فرماندهی برنامه‌ریزی درسی دانست و گفت: برای تقویت برنامه‌های این سازمان باید زمینه مشارکت و تعامل سازمان با همه بخش‌های وزارت آموزش و پرورش و همه ارکان تعلیم و تربیت فراهم شود.

نوری افزود: برنامه‌ریزی درسی شامل: مبانی، اهداف، روش‌های اجرا، محتوای درسی و ارزشیابی امری بسیار سخت و زمان‌بر است و انتظارات جامعه از سازمان پژوهش بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: این سازمان به عنوان یک مرکز فرماندهی برنامه درسی حتی زمان و فضا را نیز باید برنامه‌ریزی کند و در این راستا لازم است زمینه مشارکت و تعامل سازمان پژوهش با همه بخش‌های وزارت آموزش و همه ارکان تعلیم و تربیت فراهم شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده، در خصوص درج رمزینه پاسخ سریع در کتاب‌های درسی، گفت: علاوه بر این، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی باید برای تقویت و رونق‌بخشی جشنواره‌های فیلم رشد و تولید محتوای الکترونیک نیز برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.

در ادامه این نشست حجت السلام والمسلمین علی لطیفی، با اشاره به شعار سال جدید بر عزم این سازمان برای ایجاد امید، روشنگری، جهاد تبیین، تحول در برنامه درسی و روش‌های یادگیری و یاددهی تأکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا