استانها

مچ اندازی سرخابی‌ها در اصفهان/طلسم فولادشهر پا برجا می‌ماند؟

اصفهان- ذوب آهن و استقلال در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که تقابل مربیان دو تیم رقابت را بیش از پیش جذاب کرده است.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، دو تیم استقلال و ذوب آهن از ساعت ۱۸ امروز دوشنبه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان در رقابتی حساس یا حتی حیثیتی به مصاف یکدیگر می‌روند، مصافی که بردن در آن می‌تواند تأثیر مهمی در ادامه روند تیم داشته باشد.

هر دو تیم هفته اول خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند، استقلال بعد از شکست در مصاف آسیایی با ارائه یک نمایش نه چندان دلچسب برای هواداران موفق شد با تک گل جعفر سلمانی هوادار تحت هدایت رضا عنایتی را شکست دهد، بازی که البته با توجه به تغییرات نسبتاً گسترده آبی پوشان عملکردی مورد قبول شناخته می‌شود.

در سمت مقابل ذوب آهن مدل تارتار بعد از برگزاری چندین بازی تدارکاتی در اولین نمایش رسمی و لیگ برتری موفق شد با گل دقیقه ۹۱ عارف رستمی مهاجم آقای گل فصل گذشته لیگ یک مقابل شاگردان صنعت نفت آبادان به پیروزی برسد تا تارتار نشان دهد با هیچ تیمی حریف دست و پا بسته‌ای محسوب نمی‌شود.

در کنفرانس دو مربی چه گذشت؟

فرهاد مجیدی در کنفرانس خبری قبل از بازی با آشفتگی و تأخیر حاضر شد، او از احتمال رسیدن به رکورد ۱۱۰۰ امتیاز در لیگ برتر اظهار بی اطلاعی کرد، همچنین مقابل سوالی مبنی بر احتمال حضوری خرید خارجی جدید آنها در ترکیب سکوت کرد، همچنین تأیید مشکل ایجاد موقعیت در نیمه اول بازی با هوادار از دیگر نکات مهم این نشست بود.

مهدی تارتار در سمت روبه‌رو نشانی از ترس و بی انگیزگی مقابل استقلال نداشت، تارتار که سرمربی پرسپولیسی محسوب می‌شود با تاکید بر جمله «هدف ما مقابل استقلال برد است» به سوی این رقابت رفت تا نشان دهد علی رغم بازی سخت مقابل استقلال قصدی برای کسب تک امتیاز و دفاع ندارد.

آمار تقابل‌های اخیر

در حالی که برخی رسانه‌ها آخرین بازی دو تیم را پیروزی لیگ برتری تیم مجتبی حسینی می‌دانند آخرین تقابل روبه‌رو دو تیم به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی بر می‌گردد جایی که فرهاد مجیدی ۱۰ روز بعد از شکست دو گله در لیگ برتر و کنار رفتن از کورس قهرمانی از مجتبی حسینی انتقام گرفت تا به مرحله نیمه نهایی جام حذفی برسد.

در پننج تقابل اخیر دو تیم در همه رقابت‌ها دو برد سهم استقلال، یک برد سهم ذوب آهن و دو مساوی رقم خورده، آمار و ارقامی که نشان می‌دهد ذوب آهن در سال‌های نه چندان خوب خود نیز رقیب ضعیفی برای استقلال نبوده و نیست و چه بسا بخواهد مثل فصل گذشته در ورزشگاه آزادی این بار مجیدی را در اصفهان شکست دهد.

در طول تاریخ ین دو تیم ۷۱ بار مقابل یکدیگر صف آرایی کردند که سهم استقلال از آن ۳۱ برد و ذوب آهن ۲۰ برد بوده و ۲۰ بازی نیز به تساوی منجر شده است.

همچنین در بازی‌های لیگ برتری ۱۳ برد سهم استقلال، ۱۲ برد سهم ذوب آهن و ۱۵ مساوی رقم خورده است.

میلاد جهانی، ارسلان مطهری و وریا غفوری چهره‌های شاخص

سال گذشته بعد از درخشش میلاد جهانی در نیم فصل اول لیگ برتر باشگاه استقلال پیشنهاد رسمی برای جذب او آماده و ارسال کرد، در حالی که جهانی از علاقه خود به این انتقال پرده برداشت هرگز توافق بین دو تیم حاصل نشد تا جهانی در ذوب آهن بماند و در ورزشگاه آزادی به تیم تحت هدایت مجیدی گل نیز بزند.

در حالی که به نظر می‌رسید این انتقال در نقل و انتقالات تابستانی نهایی شود درخواست رضایت‌نامه شش میلیاردی از سوی ذوب آهن و درخواست استقلال از جهانی مبنی بر گرفتن رضایت نامه توسط شخص او باعث شد بار دیگر جهانی با پیراهن ذوب آهن مقابل استقلال قرار بگیرد.

در سوی مقابل امیر ارسلان مطهری که به نوعی فوتبال خود را مدیون ذوب آهن است بار دیگر مقابل این تیم قرار می‌گیرد، در کنار مطهری مهید مهدی پور و رشید مظاهری در مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرند که از بین آنها شانس رشید مظاهری برای بازی کمتر است.

وریا غفوری با سابقه زدن پنج گل به ذوب آهن از دیگر چهره‌های شاخص بازی به شمار می‌آید، او که این روزها تلاش زیادی برای رسیدن به پیراهن تیم ملی می‌کند انگیزه بالایی برای درخشش دارد، غفوری اصرار دارد که اسکوچیچ در دعوت نکردن او به تیم ملی در اشتباه است و این موضوع را می‌تواند در چمن فولادشهر نشان دهد.

فولادشهر قوی و طلسم شروع بد

دو آمار منفی که کار استقلال برای این بازی سخت می‌کند نباختن ذوب آهن به استقلال در پنج سال گذشته در فولاد شهر بوده است، جایی که ذوب آهن دو برد و سه مساوی کسب کرده و آخرین بار پرویز مظلومی در این ورزشگاه مقابل ذوب آهن پیروز شده است.

دیگر طلسم نیز آخرین بار توسط مظلومی کسب شده است، نبردن دو بازی اول لیگ برتری اتفاقی است که پنج سال است برای استقلال رخ نداده، آماری که مطمئناً کار مجیدی را برای این مصاف بیش از پیش سخت و دشوار می‌کند.

تارتار-مجیدی فراتر از ذوب آهن- استقلال

مهدی تارتار در طول سالیان بدون هیچ ترسی از علاقه شدید خود به پرسپولیس پرده برداشته، موضوعی که باعث می‌شود تقابل او مقابل استقلال رقابتی حیثیتی لقب بگیرد، حالا تارتار بعد از متوقف کردن استقلال در هر دو بازی رفت و برگشت سال گذشته فرصت دارد بار دیگر تیم مجیدی را زمین گیر کند.

مجیدی در پنج دیدار اخیر خود با استقلال (با احتساب وقت قانونی ۹۰ دقیقه) صاحب دو برد، دو تساوی و یک شکست شده است که تارتار در تک بازی خود با ذوب آهن پیروز میدان بوده تا همه منتظر مصافی جذاب برای این بازی باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا