استانها

دمای البرز کاهش محسوس می‌یابد/ پیش‌بینی رگبار شدید باران

کرج - مدیرکل هواشناسی البرز گفت: وزش باد نسبتاً شدید، رگبار شدید باران، باران یخ‌زده، رعد و برق شدید و متناوب و کاهش محسوس دما در حدود ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد برای استان پیش‌بینی می‌شود.

آرش بهارونداحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ناظم نیوز به پیش‌بینی شرایط جوی استان البرز پرداخت و اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از تقویت بیش از پیش سامانه بارشی در استان است.

وی ادامه داد: به دلیل ماهیت تندری آن وزش باد نسبتاً شدید، رگبار شدید باران، باران یخزده، رعد و برق شدید و متناوب، کاهش محسوس دما در حدود ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد و در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی رگبار شدید باران و برف، رعد و برق مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه آسمان امروز البرز نیمه‌ابری تا ابری همراه با وزش باد و در پاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق بوده و هوا در بعضی ساعات برای گروه‌های حساس ناسالم است، تصریح کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۲۲ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۹ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۷ متر بر ثانیه است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی، فردا آسمان البرز نیمه‌ابری تا ابری همراه با مه رقیق، رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات رگبار برف و باران و روند کاهش دما است و هوا سالم خواهد بود.

بهارونداحمدی به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۲۱ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۸ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۱۲ متر بر ثانیه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا