کشاورزی

روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی عهده دار مدیریت آرامش روانی سفره مردم در کشور

ناظم نیوز: دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، در جلسه شورای مدیران مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی که در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی را عهده دار مدیریت آرامش روانی سفره مردم در کشور خواند و بر ایجاد تحول بنیادی روابط عمومی های کشور در راستای تبیین دستاوردها و فعالیت های دولت تاکید کرد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از Da1news به نقل از روابط عمومی سازمان تات؛ معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در جلسه شورای مدیران مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، با اذعان بر اینکه موفقیت روابط عمومی در درجه اول مرهون نگاه مدیران بالا است، دو عنصر تحول ساختاری و راهبرد استراتژی مناسب در حوزه روابط عمومی را در مسیر مجموعه اقدامات این حوزه مهم دانست و افزود: تحول محتوا، به روز بودن، نگاه تحول ‌گرایانه و استفاده از فناوری های نوین در روابط عمومی در تحقق اهداف روابط عمومی باید مورد توجه ‌باشد.

وی اشراف اطلاعاتی در تمامی حوزه ها و تولید محتوای مناسب جهت آشنایی مخاطبان با تولیدات حوزه کشاورزی را از اولویت های روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی دانست و افزود: اثربخشی در روابط عمومی جهت تصمیم‌سازی مدیران بالا بسیار حائز اهمیت است.

دکتر خیام نکویی انتقال خبر صحیح را یکی از رسالت های روابط عمومی عنوان کرد و گفت: روابط عمومی ها می بایست جهت پیشبرد اهداف مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارتخانه، به روز کردن شیوه‌های اطلاع رسانی، ارزیابی مستمر از روابط عمومی‌های وابسته بر پایه شاخص‌های از پیش تعیین شده و آموزش مستمر در راستای افزایش مهارت نیروی انسانی را در دستور کار قرا دهند.

اعتماد سازی، شفافیت و رضایت آفرینی ماموریت اصلی روابط عمومی هاست

فاطمه زارعان بنی‌اسدی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ضمن ابراز خرسندی از همزمانی برگزاری این جلسه با روز جهانی روابط عمومی گفت: نگاه ریاست سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به مجموعه روابط عمومی قابل تقدیر است.

وی با توجه به ماموریت های کلیدی روابط عمومی در تعامل با سایر زیر مجموعه های وزارتخانه گفت: بهره گیری از پتانسیل های علمی و تخصصی پژوهشگران و مروجین و محققان سازمان تات یکی از دغدغه های ما برای پویا سازی روابط عمومی است.

زارعان افزود: مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی، با برنامه ریزی ارتباطی در سه بعد مثلث جامعه کشاورزان و تولید کنندگان، جامعه مصرف کنندگان و مجموعه کارکنان و کارگزاران بخش کشاورزی، در راستای اعتماد سازی؛ تولید محتوای موثر را در قالبهای گوناگون در دستور کار دارد.

وی برگزاری تورهای رسانه ای جهت آشنایی خبرنگاران با فعالیت های حوزه کشاورزی را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: سازمان تات با توجه به پتانسیل و ظرفیتی که دارد فرصت مناسبی برای تولید محتوای مفید و پردازش آن توسط روابط عمومی است و پژوهشگران و محققان بخش کشاورزی، می توانند ما را در اقناع افکار عمومی و تحول بخش کشاورزی همراهی کنند.

زارعان با بر شمردن ماموریت های سازمان تات، نیاز به همگرایی در حوزه تحقیق، ترویج و روابط عمومی در راستای تبیین دستاوردها و فعالیت های بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد.

دکتر حمید شکری مدیر طرح و برنامه ریزی ارتباطی مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی در این جلسه بر ضرورت همکاری سازمان تات و مرکز روابط عمومی و پیوست نگاری ارتباطی و رسانه ای برای کلیه پروژه ها و مگا پروژه های بخش کشاورزی تاکید کرد و لازمه موفقیت وزارت جهاد کشاورزی در جهاد تبیین را مسئله محوری، دانش بنیان سازی ارتباطات تخصصی برای مدیریت افکار عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی در وزارت جهاد کشاورزی دانست.

سید رضا میر مشاور و رییس ستاد هماهنگی و اجرایی مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه جایگاه روابط عمومی سازمان تات به مانند روابط عمومی یک وزارتخانه حائز اهمیت است، گفت: حضور سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، می بایست نقطه عطف وزارتخانه در نمایشگاه‌ها ‌باشد.

احسان علینژاد معاون مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با اذعان بر این موضوع که بدون تردید روابط عمومی ها و رسانه های جمعی به عنوان دو کانون مهم از نظام ارتباطی و اطلاع رسانی نقش تعیین کننده ای در افزایش آگاهی های عمومی جامعه و فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی را برعهده دارند گفت: امروزه یکی از مهمترین و حساس ترین وظایف روابط عمومی ها در بعد برون سازمانی برقراری ارتباطی صحیح و اندیشمندانه برپایه عقل و خرد با رسانه های جمعی است و در واقع یکی از مهم ترین ابزارها برای اینکه هدف، مقصود اصلی و جان کلام گزارش های شما را به سمع و نظر مخاطبان برساند همانا رسانه ها هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا