اقتصادی

۲۵ کیلومتر از تونل انرژی در مشهد اجرا شده است

مشهد ـ مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: تاکنون ۲۵ کیلومتر تونل انرژی در مشهد اجرا شده و ۱۵ کیلومتر دیگر در دست اجراست و در آینده ۳۵ کیلومتر دیگر به این تونل اضافه می شود.

به گزارش ناظم نیوز، حسین محمودی اظهار کرد: مشهد، دومین شهر کشور است که تونل انرژی را ایجاد کرده است و شرکت برق منطقه ای خراسان هم از ۲۰ سال قبل نخستین شرکتی بوده که تونل انرژی را به وجود آورده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان هزینه ایجاد هر کیلومتر از تونل انرژی را بیش از ۳۵ میلیارد تومان ذکر و بیان کرد: شرکت برق منطقه ای خراسان برای رفاه مردم، به جای قرار دادن کابل‌های دفنی، تونل انرژی را اجرا می کند که هم اکنون بین خطوط سه و یک قطار شهری مشهد قرار گرفته است.

وی گفت: این شرکت، نخستین شرکتی بوده که پست ۴۰۰ کیلوولت برق را داخل شهر مشهد ایجاد کرده که این پست برق از فناوری خاصی برخوردار است و هم اکنون خط هوایی آن ۹۰ درصد پیشرفت دارد و هزینه تمام شده ایجاد این پست به هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان می رسد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان افزود: اجرای طرحهای مزبور کمک می کند که ناترازی در صنعت برق کاهش یابد و بتوان با مصرف بهینه و مدیریت مطلوب برق در کنار افزایش ظرفیت در انتقال توزیع و فوق توزیع برق، اعمال محدودیت برای مصارف برق را از بین برد.

وی بیان کرد: از ۲ سال قبل جمع آوری برخی از پستهای برق قدیمی از جمله پست برق ۶۳ کیلوولت بهار در مشهد آغاز شده و جای خود را به پست پیشرفته ای داده است همچنین پست ۶۳ کیلوولت حامل در خیابان شهید صادقی مشهد نیز تا پایان امسال به پست برق ۱۳۲ کیلوولت تبدیل می شود.

محمودی در ادامه گفت: هم اینک شرکت برق منطقه ای خراسان در بخشهای انتقال و فوق توزیع در مشهد و حومه آن بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح در دست اجرا دارد که یکی از آنها پست ۴۰۰ کیلوولت امام رضا (ع) است که از نظر فناوری در کشور کم نظیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا