استانها

۲۵ درصد اشتغال استان ایلام از محل بخش کشاورزی است

ایلام-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام با اشاره به ظرفیت های کشاورزی در استان ایلام، گفت: ۲۵ درصد اشتغال استان از محل بخش کشاورزی است.

رحمت الله قیصوری در گفتگو با خبرنگار ناظم نیوز اظهار داشت: با توجه به قابلیت‌ها و مزیت‌های استان در بحث کشاورزی، حدود ۲۵ درصد از اشتغال استان و بخشی از ارزش افزوده استان از این بخش است.

وی تصریح کرد: با توجه به تنوع آب و هوایی، خاک حاصلخیز و اقلیم مناسب در استان ایلام، بحث کشاورزی و دامداری یکی از قابلیت‌های مشخص و شناخته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام با اشاره به ظرفیت‌های نفت و گاز در استان ایلام، افزود: حدود ۱۷ میلیارد بشکه نفت ذخایر نفتی استان است که این استان از لحاظ نفتی رتبه چهارم و از لحاظ منابع گازی نیز رتبه سوم در کشور قرار دارد.

قیصوری اضافه کرد: با توجه به منابع غنی نفت و گاز در استان ایلام و بهره برداری از میادین این بخش، ارزش افزوده استان در حدود ۹۰ درصد از محل منابع نفت و گاز است.

وی گفت: نفت و گاز از قابلیت‌ها و اولویت‌های مهم توسعه استان است.

ظرفیت‌های مرز مهران

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در استان ایلام افزود: این استان چه از لحاظ گردشگری طبیعی با توجه به اقلیم مناسب و چه از لحاظ تاریخی و همچنین بحث گردشگری دفاع مقدس می‌تواند گردشگران زیادی را جذب کند.

وی ادامه داد: همچنین بحث گردشگری مذهبی در استان ایلام با توجه به وجود مرز مهران که نزدیک ترین مرز به عتبات عالیات است، از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام اضافه کرد: هر ساله نزدیک به ۷۰ درصد از زائران عتبات عالیات از این مرز عبور می‌کنند.

قیصوری بیان کرد: در بحث گردشگری سلامت نیز در استان ایلام ظرفیت‌های خوبی وجود دارد ولی نیاز است زیرساخت‌ها و امکانات بهداشت و درمان استان ارتقاء پیدا کند.

وی گفت: همچنین مرز مهران و دیگر بازارچه‌های مرزی در دست راه اندازی در استان با کشور عراق ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صادرات و ترانزیت کالا هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا