استانها

نمونه مثبت بلانکیت در نانوایی‌های کرمانشاه گزارش نشده است

کرمانشاه- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: نمونه مثبت استفاده از بلانکیت طی سال جاری در نانوایی های استان کرمانشاه گزارش نشده است.

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار ناظم نیوز اظهار کرد: با توجه به اینکه آرد و نان از جمله محصولات فرآوری شده، هستند نظارت بهداشتی در این حوزه برعهده دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

وی افزود: تیم‌های نظارتی معاونت بهداشتی و غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه به صورت مستمر به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سیلوهای گندم و کارخانه‌جات تولید کننده آرد بازدید می‌کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به نظارت مستمر تیم‌های نظارتی از کارخانه‌جات تولید کننده آرد بسیاری از مشکلات سایر استان‌ها در حوزه نان در استان کرمانشاه وجود نداشته و آرد تحویلی به نانوایی‌ها از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

محمدی با اشاره به نمونه‌گیری معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آرد تحویلی به نانوایی‌ها، بیان کرد: هنگام بارگیری و توزیع آرد در کارخانه مأموران بهداشتی از آرد تولید شده نمونه برداری می‌کنند و در صورت مشاهده مشکل اجازه توزیع داده نخواهد شد.

وی با اشاره به موضوع استفاده نانوایی‌های کرمانشاه از مواردی مانند بلانکیت و جوش شیرین برای فرآوری خمیر نان، گفت: طی سال‌های گذشته از سوی شورای امنیت ملی موضوع ممنوعیت استفاده از جوش شیرین و بلانکیت به واسطه خطرات این مواد از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کلاس‌های متعددی برای نانواها برگزار شد و خطرات استفاده از این مواد به آنها تذکر داده شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: طی سال‌جاری با آزمایشات انجام شده بر روی نان‌های پخت شده در نانوایی‌های استان کرمانشاه یک نمونه مثبت استفاده از بلانکیت گزارش نشده است.

محمدی اضافه کرد: با تحقیقات انجام شده در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۸۰ درصد مردم از کیفیت نان پخت شده در استان کرمانشاه رضایت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا