فوتبال جهانورزش

یک بچه 17 ساله جانشین صلاح و مانه در لیورپول

ناظم نیوز:

به گزارش ناظم نیوز لیورپول یکشنبه شب گذشته در دور سوم جام حذفی انگلیس به مصاف شروزبری رفت و موفق شد با نتیجه 1-4 برابر این تیم به پیروزی برسد.
این تیم لیگ یکی موفق شد در حالی که فقط 15 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت در دقیقه 27 گل برتری تیمش را به وسیله دنیل ادو به ثمر برساند.
با این حال گوردون که 17 سال و 96 روز دارد موفق شد خیلی زود به دومین گلزن جوان تاریخ لیورپول تبدیل شده و بازی را به تساوی بکشاند.
پنالتی فابینیو درست پیش از پایان نیمه اول این تیم را پیش انداخت و گل با پشت پای روبرتو فیرمینو و گل دیگری از سوی فابینیو در وقت‌های تلف شده باعث شد که لیورپول پیروزی آسانی را با چهار گل به دست آورد.
اما این کیفیت و جذابیت گل گوردون بود که توجه بسیاری را به خود جلب کرد، بازیکنی که یک سال قبل با قراردادی به ارزش یک میلیون یورو از دربی کانتی به خدمت گرفته شد و توانست در دومین بازی‌اش با پیراهن لیورپول گلزنی کند.
این که او توانست سانتر کانر بردلی، یکی دیگر از پنج بازیکن آکادمی حاضر در ترکیب اصلی را در محوطه جریمه شلوغ کنترل کرده و سپس این خونسردی را داشته باشد که بدنش را بچرخاند و توپ را وارد دروازه مارکو ماروسی کند، با توجه به بی‌تجربگی او بسیار درخشان بود.
اگر محمد صلاح یا سادیو مانه که هر دو در حال حاضر در جام ملت‌های آفریقا حضور دارند چنین گلی را به ثمر رسانده بودند، حالا تمجیدهای بسیاری از عملکرد آنها در زدن این گل شکل گرفته بود. هرچند تشویق ایستاده او از سوی تماشاگران در زمان تعویضش باعث افزایش اعتماد به نفس او می‌شود.
کلوپ نیز پس از بازی نمایش این بازیکن جوان را تحسین کرده و گفت:« او استعدادی واقعی است و نقطه قوت اصلی‌اش ضربات پایانی‌ای است که به توپ می‌زند. این گلی بسیار درخشان بود. او در زمین واقعا آرام و خونسرد بود.»
فابینیو موفق شد روی پنالتی‌ای که به دلیل خطای هند عجیب اتان ابانکس لندل به دست آمده بود دروازه‌بان را فریب داده و دروازه را باز کند.
اما 44 دقیقه طول کشید تا لیورپول در این بازی از حریف پیش بیفتد، هرچند آنها از دقایق ابتدایی مالکیت توپ را کاملا در اختیار داشتند اما نتوانستند تهدیدی جدی روی دروازه تیم حریف ایجاد کنند. این در حالی بود که شروزبری به دلیل شیوع ویروس کرونا در بین بازیکنانش در روزهای اخیر با مشکلات بسیاری روبرو شده و زمین تمرین این باشگاه نیز 48 ساعت بسته شده بود.
لیورپول در حالی نیمه اول را با پیروزی پشت سر گذاشت که بردلی، گوردون، الیجا دیکوسن بونر، مکس والتمن و تیلور مورتون همگی در ترکیب این تیم حضور داشتند که در مجموع 15 بازی ندارند و هفت بازی از این 15 بازی به مورتون تعلق دارد.
فن دایک با 14 گل زده بهترین گلزن این تیم بود، در حالی که شش بازیکن هجومی روی هم رفته 12 گل زده بودند که همگی توسط کورتیس جونز یا فابینیو به ثمر رسیده بود.
به نظر نمی‌رسید که خطر زیادی از سوی حریف دروازه لیورپول را تهدید کند اما حضور سه بازیکن از خط دفاع چهار نفره همیشگی لیورپول در زمین نشان از محافظه‌کاری کلوپ می‌داد که پس از دوران قرنطینه بار دیگر به کنار زمین برگشته بود.
گوردون زمینه‌ساز اولین مهار توپ این بازی شد، زمانی که از سمت راست به سمت دروازه آمد و باعث شد ماروسی برای مهار توپ به سمت تیر نزدیک برود اما در نهایت این تیم مهمان بود که گل اول بازی را به ثمر رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا