فوتبال،فوتسالورزش

برای برنده شدن باید تلاش کرد نه پرخاشگری!

ناظم نیوز: کارشناس فوتبال گفت: ضعف شخصیت و قبول نکردن برتری حریف عامل اصلی پرخاشگری است و باید از سنین کودکی رفتارهای خوب اجتماعی را آموزش دهند تا در بزرگسالی ورزشکاران به بلوغ فکری و اخلاقی رسیده باشند.
بیژن ذوالفقارنسب با اشاره به رفتارهای پرخاشگرانه اخیر در فوتبال اظهار داشت: پرخاشگری در استانداردهای بین‌المللی تعریف خاص خودش را دارد در اروپا کتابی را می‌خواندم، آنها این اتفاقات را طبقه‌بندی کرده‌اند.
وی افزود: برتری یکجانبه حریف می‌تواند در این امر تاثیرگذار باشد و وقتی نمی‌توانند از نظر فنی رقابت کنند رفتار عصبی از خود به نمایش می‌گذارند.
مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: بسیار اتفاق افتاده بازیکنی که در رقابت با رقیب خود کم می‌آورد یا خسته می‌شود از کوره در رفته و خطاهای شدید انجام می‌دهد که جنبه پرخاشگرانه دارد.
ذوالفقارنسب تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته مربیان و روانشناسان ورزشکاران را آموزش داده و از نظر اخلاقی بستری را فراهم می‌کنند تا او حتی در هنگام شکست نیز به حریف احترام گذاشته و قبول کند که برای برنده شدن باید تمرین و تلاش انجام داد.
وی تاکید کرد: ضعف شخصیت و قبول نکردن برتری حریف عامل اصلی پرخاشگری است و باید از سنین کودکی رفتارهای خوب اجتماعی را آموزش دهند تا در بزرگسالی او به بلوغ فکری و اخلاقی رسیده باشد.
پیشکسوت فوتبال ایران در پایان گفت: در میادین ورزشی نقش مربیان غیر قابل انکار است و آنها باید آرامش و رفتار درست را به شاگردان خود انتقال دهند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا