تجارت

کشورهای منطقه دریای سیاه بازار هدف گردشگری ایران

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی گفت: کشورهای منطقه دریای سیاه از جمله بازارهای هدف گردشگری ایران هستند.

به‌گزارش ناظم نیوز به نقل از  خبرگزاری مهر، نخستین همایش ایران و سازمان سی ساله همکاری اقتصادی دریای سیاه با موضوع چشم‌اندازها برای همکاری با مشارکت اداره‌کل دفتر همکاری‌های اقتصادی چند جانبه بین‌المللی وزارت امور خارجه و با حضور دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه (BSEC)، دبیرکل سازمان همکاری اکو و معاون وزیر امور خارجه، در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه برگزار شد.

این همایش شامل دو میزگرد بود که در میزگرد نخست به موضوعات ایران و منطقه دریای سیاه با توجه به اینکه منطقه دریای سیاه مسیر اصلی انتقال انرژی جهانی و ایران است و کشورمان پلی برای خلیج‌فارس و اقیانوس هند به مناطق خزر و دریای سیاه است، پرداخته شد.

همچنین ابتکارها و چارچوب‌های موجود و جدید برای بهره‌گیری از حداکثر منافع متقابل از ارتباط بین ایران و منطقه دریای سیاه مورد بررسی قرار گرفت.

در میزگرد دوم با توجه به اینکه بخش خصوصی، شرکت‌ها و نهادهای غیردولتی در ایران طی سالیان متمادی تأثیرات زیادی در تحقق برنامه‌های توسعه ملی و دیپلماسی اقتصادی کشور در منطقه دریای سیاه داشته‌اند، فرصتی برای تبادل نظر میان بخش دولتی و خصوصی درباره نقش بالقوه بخش خصوصی در جمهوری اسلامی ایران و منطقه دریای سیاه فراهم شد.

لیلا اژدری مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یکی از مهمانان میزگرد دوم بود که درباره مشارکت نهادهای غیردولتی و بخش خصوصی موضوعاتی را مطرح کرد و در ادامه گفت: امروزه بسیاری از کشورهای جهان به طور کامل به اقتصاد گردشگری وابسته هستند. همچنین گردشگری یکی از بهترین بخش‌هایی است که می‌تواند موجب رشد فراگیر، اشتغال‌زایی، کاهش فقر و تقویت توسعه پایدار و صلح شود.

او با بیان اینکه کشورهای منطقه دریای سیاه از جمله بازارهای هدف گردشگری ایران هستند. افزود: ایران از موقعیت جغرافیایی استراتژیک برخوردار است و در بین کشورهای خلیج‌فارس، اقیانوس هند و دریای خزر از طریق کشورهای همسایه مانند ترکیه و روسیه به کشورهای عضو دریای سیاه به ویژه از طریق راه‌آهن برای ترانزیت کالا، پل ارتباطی دارد، از این ظرفیت می‌توان برای دسترسی آسان و قیمت مناسب در گردشگری استفاده کرد.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌های آینده خود، توسعه گردشگری را در اولویت قرار داده و در پیوندهای گردشگری با سایر کشورها به‌دنبال گسترش بیش‌تری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا