تجارت

کاشت نهال به نام حافظ کاخ نیاوران در بهمن ۱۳۵۷

یک اصله نهال چنار از گونه‌های چنارهای موجود در کاخ نیاوران به نام آیت الله سید حسن مصطفوی به عنوان حافظ کاخ ، همزمان با روز درختکاری کاشته شد.

به گزارش ناظم نیوز، به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، هم زمان با سراسر کشور، آئین درختکاری در کاخ نیاوران با حضور خانواده‌های شهدای منطقه نیاوران، نمایندگان و آیت الله سید حسن مصطفوی حافظ کاخ نیاوران در بهمن ۱۳۵۷ و مجتبی طاهری دبیر شورایاری محله دارآباد برگزار شد.

در آئین درختکاری این مجموعه که پیش از ظهر امروز ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ همراه با اجرای شعرخوانی و مراسم آئینی نوروزخوانی به میزبانی مریم جلالی مدیر مجموعه نیاوران برگزار شد، یک اصله نهال چنار از گونه‌های چنارهای موجود در باغ این مجموعه به نام آیت الله سید حسن مصطفوی به دست نوه او سید علی مصطفوی غرس شد.

همچنین در ادامه این مراسم آئینی، نهال‌هایی توسط خانواده شهدای گرانقدر دفاع مقدس منطقه نیاوران و به یاد شهیدان علی اکبر پشتکوهی، مسعود افتخاری و مجتبی حصارکی کاشته شد.

کاشت نهال به نام حافظ کاخ نیاوران در بهمن ۱۳۵۷

حجت الاسلام و المسلمین بشیر خیری امام جماعت مسجد نیاوران به عنوان نماینده آیت الله مصطفوی در بخشی از این مراسم ضمن قدردانی از مجموعه نیاوران در نامگذاری نمادین نهال به نام مصطفوی حافظ کاخ نیاوران در بهمن ۱۳۵۷، همسایگی مجموعه نیاوران با تکیه تاریخی نیاوران و همزمانی ساخت کاخ صاحبقرانیه این مجموعه با این تکیه در دوره قاجار را از نقاط قوت بافت تاریخی نیاوران عنوان کرد و به ایجاد چرخه بازدید بین این دو مجموعه تاریخی تأکید کرد.

همزمان با هفته منابع طبیعی، پروژه ساماندهی و احیا باغ تاریخی نیاوران نیز آغاز شد و در راستای حفظ منظر تاریخی و طبیعی باغ، عملیات غرس یکصد اصله نهال با هدف احیا درختان از بین رفته با کاشت نهال گونه مذکور در جانمایی اصلی خود بر اساس مستندات موجود آغاز شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا