تجارت

اختصاص چادرخانه به محل برگزاری نمایشگاه دوره‌ای آثار کاخ گلستان

مدیر کاخ گلستان در آئین درختکاری از اختصاص چادرخانه به محل برگزاری نمایشگاه دوره‌ای آثار کاخ گلستان خبر داد.

به گزارش ناظم نیوز، آفرین امامی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در مراسم روز درختکاری گفت: مدیر کاخ گلستان گفت: در برنامه‌های کاخ گلستان، فضایی برای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و داخلی نداشتیم، خوشبختانه با تلاش همکارانم و حمایت اداره‌کل موزه‌ها و امور پایگاه‌ها، چادرخانه کاخ گلستان به عنوان فضای موزه‌ای در نظر گرفته شده است و امروز نمایشگاهی از آثار کمتر دیده شده کاخ گلستان با محوریت درخت به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: باغ ایرانی مفهومی گسترده با قدمتی به در ازنای زندگی در فلات ایران و به دشواری پهنه سکونت در این سرزمین است و چنان که پیداست دارای نظم‌یافتگی سنجیده و قوام‌یافته‌ای است که می‌تواند تعبیرهایی ملموس نیز به دست دهد.

او ادامه داد: باغ کاخ گلستان خیال‌انگیز است. مجلسی موزون از انواع گل‌های رنگارنگ و عرضه‌کننده نمونه‌ای قابل توجه از باغ ایرانی است. ثبت قصر گلستان در میراث بشری علاوه بر توجه به شاخصه‌های باغ ایرانی، تأکیدی بر موجودیت باغ گلستان از دیدگاه نگهداری و بهره‌وری در فضایی لجام‌گسیخته و نامانوس با اوست.

امامی تصریح کرد: درخت به‌عنوان عنصر اساسی باغ ایرانی نشانه‌ای از حیات و نمودی در اشارت به زندگی به مثابه امر متعالی در سپهر اندیشه ایرانیان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا