تجارت

چاپ دو رمان کودک ایرانی/عملیات نجات صورتی و شارلوی۲۷۲۶ در بازار

دو رمان کودک «عملیات نجات صورتی»‌ و «شارلوی ۲۷۲۶» توسط انتشارات پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شدند.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، دو رمان کودک «عملیات نجات صورتی»‌ نوشته عزت‌الله الوندی و «شارلوی ۲۷۲۶» نوشته پروین پناهی به‌تازگی توسط انتشارات پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شده‌اند. هر دو کتاب یادشده، در قالب مجموعه «رمان کودک» این‌ناشر منتشر شده‌اند.

«عملیات نجات صورتی» با تصویرگری پریا لرستانی همراه شده و درباره پسری به‌نام رامین است که در کلاس سوم دبستان تحصیل می‌کند و چون عاشق داستان‌های کارآگاهی است، بین دوستانش به کارآگاه رامی معروف شده است. رامین در یک‌شب خیلی‌خیلی طولانی سرش را روی بالش می‌گذارد که بخوابد اما صدای پای کسی را می‌شنود که در بالش او راه می‌رود. او می‌خواهد کشف کند چه کسی دارد که در بالشش راه می‌رود.

رامین شکاف بالش خود را بیشتر می‌کند و وقتی پرهای درون بالش بیشتر می‌شوند، آقای بلوط را می‌بیند. آقای بلوط با دیدن رامین، از او می‌خواهد خانم صورتی، مامان پرتقال را نجات دهد. پرتقال یک‌بچه غول مهربان با پشم‌های نارنجی است که مادرش را در خارستان گم کرده و حالا از رامین کمک می‌خواهد تا مادرش را برایش پیدا کند…

این‌کتاب با ۸۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

کتاب «شارلوی ۲۷۲۶» هم قصه یک پری دریایی است که با تصویرگری‌های بهار اخوان همراه شده است. در دنیای زیر آب به بچه‌ پری دریایی شارلو می‌گویند و این‌قصه درباره یکی از همین‌بچه‌پری‌دریایی‌هاست. شارلوها اسم خاصی نداشتند. اما برای این‌که گم نشوند یا کسی آن‌ها را با هم اشتباه نگیرد، روی سینه‌شان، با ستاره دریایی کوچک شماره‌ای می‌چسباندند.

شارلوی ۲۷۲۶ یک پری دریایی کوچولوی مونقره ای است که یک روز وقتی از مدرسه برمی‌گردد، لاسترمز زیرآب‌زن فریبش می‌دهد و به قلعه‌ی غول هزارچشم می‌برد! غول هزارچشم سال‌هاست موجودات دریایی را وادار به کار اجباری می‌کند و هرکه را از دستوراتش سرپیچی کند، یک لقمه چپ می‌کند! حالا شارلوی ۲۷۲۶ یا باید از غول اطاعت کند، یا خوراکش بشود. البته شاید راه سومی هم برای شارلوی ۲۷۲۶ وجود داشته باشد…

این‌کتاب هم با ۱۰۸ صفحه،‌ شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۲ هزار تومان منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا