تجارت

ورود سینماتوگراف به حرمسرای شاه سوژه تئاتر شد/ پدر تختی هستم

مجید رحمتی با اشاره به ۲ نمایشی که این روزها به‌عنوان بازیگر روی صحنه دارد درباره ویژگی نقش‌هایی که برعهده دارد، توضیحاتی ارائه داد.

مجید رحمتی بازیگر تئاتر و تلویزیون که این روزها همزمان در ۲ اثر نمایشی به ایفای نقش می‌پردازد در این باره به خبرنگار ناظم نیوز گفت: این روزها همزمان مشغول بازی در نمایش «تختی در اتاق ۲۳ هتل آتلانتیک» به کارگردانی تینو صالحی و «تصویر مصور مظفری» به کارگردانی وحید نفر هستم که در سالن قشقایی تئاتر شهر و ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه هستند و خوشبختانه تا امروز استقبال از هر ۲ اثر نمایشی رضایت بخش بوده است.

وی افزود: در نمایش «تختی در اتاق ۲۳ هتل آتلانتیک» که تا سوم دی ماه روی صحنه است در نقش ارباب رجب پدر غلامرضا تختی ایفای نقش می‌کنم. این نمایش روایتی مستندگونه از زندگی غلامرضا تختی دارد و در آن تختی در طول سه شبی که در اتاق ۲۳ هتل آتلانتیک سکونت دارد واگویه هایی را از زندگی شخصی و کاری‌اش روایت می‌کند که در این میان همه افرادی که به نوعی در زندگی شخصی و حرفه‌ای‌اش تاثیرگذار بودند، ظاهر می‌شوند و چالش‌هایی با وی دارند. تینو صالحی حتی در ابتدای نمایشنامه عنوان کرده که این نمایش می‌تواند یک مونولوگ و اجرایی تک نفره باشد از این رو در اجرا شاهد واگویه های تختی درباره زندگی اش هستیم و کارگردان نیز تلاش کرده که نگاهی مستندگونه و بی طرفانه به زندگی غلامرضا تختی داشته باشد.

بازیگر سریال «حرفه‌ای» درباره دیگر نمایشی که در آن به ایفای نقش می‌پردازد، توضیح داد: در نمایش «تصویر مصور مظفری» نیز در نقش مظفرالدین شاه بازی می‌کنم. این نمایش به برهه‌ای از زندگی مظفرالدین شاه قاجار می‌پردازد که در سفری که همراه با ابراهیم خان عکاس باشی به پاریس دارد یک دوربین عکاسی خریداری می‌کند و در بازگشتش به ایران به قول خودش سینماتوگراف سوغاتی می‌آورد و می‌خواهد این صنعت متجدد را در کشور و حتی ممالک دیگر رونق دهد و حتی تصمیم می‌گیرد فیلم بسازد. نمایش براساس واقعیت بنا شده اما اصغر گروسی نویسنده نمایشنامه با قلم خوبی که دارد سعی کرده برش‌های نمایشی جذابی از ورود این صنعت متجدد به حرمسرای شاه و حتی خود کشور و چالش‌هایی که رقم می‌زند، خلق کند که دیدنی است.

وی در پایان درباره دیگر فعالیت‌هایش عنوان کرد: همچنین این روزها مشغول بازی در سریال «حکم رشد» به کارگردانی حسن لفافیان نیز هستم که برای پخش در ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما آماده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا