تجارت

ابتدایی‌ترین نکته‌های صنعت سینما تا تماشای فیلم در یک کتاب

کتاب «کارگردانی فیلم» که شامل سلسله سخنرانی‌های هفتادوپنج کارگردان در مرکز مطالعات سینمایی پیشرفته وابسته به مؤسسه آمریکاست به همت فرزند وینسنت شرمن تدوین و توسط انتشارات سروش منتشر شد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از روابط‌ عمومی انتشارات سروش، کتاب «کارگردانی فیلم» ترکیبی است از یک رشته سخنرانی که هفتادوپنج کارگردان بین‌المللی در مرکز مطالعات سینمایی پیشرفته وابسته به مؤسسه آمریکا فیلم ایراد کرده‌اند.

تدوین کننده اثر اِریک شِرمن، فرزند وینسنت شرمن کارگردان معروف آمریکایی است، که مطالب این سخنرانی‌ها را برحسب موضوع تقسیم و طبقه‌بندی کرده است و در فصول یازده‌گانه کتاب جای داده است:

۱- کارگردان کیست؟ ۲- فیلمنامه، سکه رایج کارگردان. ۳- تجهیز یک لشکر، ۴- مشق سربازها تمرین، ۵- نخستین اصول روش‌های فیلمبرداری، ۶- در صحنه، ۷- کارگردانی هنرپیشه‌ها، ۸- مواد تصویری و کار با دوربین، ۹- تدوین فیلم، ۱۰- فیلم در مقام هنر، و ۱۱- تماشای فیلم.

همان‌گونه که از این مندرجات پیداست این اثر از ابتدایی‌ترین نکته‌های صنعت سینما شروع کرده و به نقطه انتهایی آن، یعنی تماشای فیلم، ختم کرده است و در نوع خود اثری منحصر به فرد است که با ترجمه روانِ گلی امامی ارزش افزوده نیز یافته است.

چاپ هفتم این کتاب در ۴۴۸ صفحه رقعی، شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۱۲۰.۰۰۰ تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا