استانها

وجهه های تاریخی، فرهنگی و سیاسی در نمادهای شهری همدان دیده شود

همدان- رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: باید وجهه‌های تاریخی، فرهنگی و سیاسی در نمادها و مجسمه‌های این شهر دیده شود.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، علی اکبر نظری چهارشنبه در جلسه کمیسیون خدمات شهری با اشاره به وسعت کار شهرداری‌ها و غفلت از برخی امور در برخی موارد، اظهار کرد: این غفلت‌ها موجب عدم دستیابی به مطلوب می‌شود.

وی به آغاز فصل زمستان و فروکش کردن برخی اقدامات از جمله رسیدگی به فضای سبز، آبیاری‌ها و عدم جنب و جوش مردم اشاره کرد و گفت: با توجه به این موارد در فصل زمستان باید به برخی بازسازی‌ها در سطح شهر بپردازیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در بخش دیگر سخنانش با اشاره به بحث بزه‌های اجتماعی بیان کرد: متأسفانه بزه‌های اجتماعی چند برابر شده که عامل برخی از آنها دوری از سنت‌ها بوده، اما هنر آن است که از مدرنیته بهره ببریم.

نظری کاهش روشنایی پارک‌ها را یکی از عوامل بزه‌های اجتماعی و ایجاد ناهنجاری‌ها برشمرد و افزود: روشنایی یکی از شاخص‌های مهم زیبایی پارک‌ها بوده و این امر باید مورد توجه قرار گرفته و در فصل زمستان بازسازی در این بحث صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به تخریب تأسیسات شهری تصریح کرد: معتقدم برخی از مردم شناختی نسبت به امکانات و اموال عمومی به ویژه پارک‌ها و پل‌های عابر پیاده و لزوم حفظ و نگهداری آنها به عنوان بخشی از اموال عمومی و بیت‌المال نداشته و به آنها خسارت می‌زنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: حفظ و نگهداری تأسیسات شهری به عنوان بیت‌المال نیازمند فرهنگ‌سازی است و شهرداری از طریق فضای مجازی، رسانه‌ها و فضای حقیقی به منظور تحقق این مهم تلاش کند.

وی، استفاده از ظرفیت همیاران محلات در حفظ و حراست اموال عمومی را مؤثر دانست و با تأکید بر استفاده از انرژی‌های پاک در حوزه شهری، یادآور شد: می‌توان از وزش بادهای موسمی در همدان در بحث تولید انرژی‌های پاک بهره گرفت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: تشکیل گشت‌های شبانه روزی از نیروهای موجود در شهرداری و سازمان سیما منظر را برای حفظ و نگهداری تأسیسات شهری پیشنهاد می‌کنیم.

نظری همچنین پیشنهاد استفاده از نیروهای بسیجی را به منظور گشت‌زنی شبانه در محلات با هدف حفظ تأسیسات شهری به عنوان اموال عمومی ارائه کرد و گفت: در صورت انعقاد تفاهم‌نامه با بسیج امکان استفاده از ظرفیت بسیج در این راستا امکان‌پذیر است.

وی، هماهنگی سازمان سیما و منظر شهرداری با نیروی انتظامی را به منظور برقراری امنیت و حفظ تأسیسات شهری لازم دانست و بیان کرد: برخی پارک‌ها محل اتراق توزیع کنندگان مواد مخدر شده است و متأسفانه نیروی انتظامی به وظیفه ذاتی خود در این خصوص رسیدگی نمی‌کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان افزود: استفاده از کارشناسان امور اجتماعی در پارک‌ها به منظور آگاهی‌بخشی به مردم و به ویژه جوانان در کاهش بزه‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها مؤثر است.

نظری با بیان اینکه نمازخانه‌های موجود در برخی پارک‌ها گاهاً تعطیل است، تصریح کرد: باید از نمازخانه‌های موجود در پارک‌ها برای اجرای برنامه‌هایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره گرفته و شهرداری با نظارت قوی، مسئولان مناطق را به منظور بهره‌مندی از این پارک‌ها فعال کند.

وی در خصوص المان‌ها و مجسمه‌های نصب شده در سطح شهر نیز یادآور شد: باید وجهه‌های تاریخی، فرهنگی و سیاسی در المان‌ها و مجسمه‌ها دیده شده و دیدگاه‌های مردمی نیز در این خصوص مد نظر قرار گیرد تا تنش‌های شهری کاهش یافته و بهره‌وری افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا