کشاورزی و دامداری

همکاری علمی و پژوهشی سازمان تات و پژوهشگاه ایرانداک کلیک خورد

ناظم نیوز: مراسم انعقاد سند یادداشت تفاهم نامه همکاری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و پژوهشگاه علوم و فناری اطلاعات ایران در سازمان تات برگزار شد.

به گزرش ناظم نیوز به نقل از  DA1news، این تفاهم نامه در راستای توسعه و گسترش همکاری های علمی و پژوهشی و آموزشی در تبادل منابع، تجارت وتسهیم دخایر دانش منابع انسانی مابین سازمان تات و پژوهشگاه ایرانداک به امضا رسید.

این جلسه با حضور حسین جعفری معاون پژوهش و فناوری، ابراهیمی مدیرکل دفتر ارتباطات علمی و همکاری های بین المللی شعاعی مشاورز دفتر بین الملل و همچنین امیرحسینی رییس گروه کنوانسیون ها و سازمان های تخصصی بین المللی سازمان تات و همچنین معاون پژهش و آموزش ایراندارک، دبیر شورای تامین منابع علمی وزارت علوم، رئیس گروه ارتباطات علمی و عضو هیات علمی ایرانداک برگزار شد.
حسین جعفری معاون پژوهش و فناوری سازمان تات در ابتدای این نشست در خصوص دستاوردهای تحقیقاتی و فناوری های سازمان تات گفت: سازمان تات حدود 300 هزار مدارک علمی را در 110 کتابخانه ثبت و نگهداری می کنیم و حدود 52 مجله علمی و پژوهشی تهیه و چاپ می شود.
معاون پژوهش و فناوری سازمان تات درباره کتب منتشر شده و مقالات چاپ شده محققین سازمان توضیح داد و گفت: حدود 60 درصد کتابهای منتشره در بخش کشاورزی به محققین سازمان اختصاص دارد و همچنین 20 درصد از 1400 مقاله کشاورزی نیز به پژوهشگران و محققین تات اختصاص دارد.
جعفری در ادامه معاون پژوهش و فناوری سازمان تات گفت: امیدواریم با انتعقاد این تفاهمنامه بتوانیم از پتانسیلهای موجود بین طرفین جهت نیل به اهداف بهره مند شویم.
بر اساس این گزارش در ادامه محمدجواد ارشادی معاون پژهش و آموزش ایراندارک در خصوص سوابق و دستاوردهای علمی و تحقیقات این پژوهشکده توضیح داد و گفت: پژوهشکده در خصوص ثبت، ساماندهی و اشاعه مدارک علمی فعالیت دارد.
ارشادی گفت: سامانه های مختلفی در این پژوهشکده فعال هستند که طی 52 سال قعالیت خود یا ثبت مدارک ، مقالات و ساماندهی اطلاعات و فناوری اطلاعات فعال هستند.
دکتر ارشادی افزود: با امضای این تفاهمنامه ، امیدواریم همکاریهای بهتر و بیشتری ما بین سازمان تات و ایرانداک در راستای گسترش همکاری های علمی پژوهشی و آموزشی صورت بگیرد.
در ادامه ملوک السادات بهشتی عضو هیات علمی پژوهشکاه ایرانداک درباره تهیه فهرست اصطلاحات 18 گانه ایرانداک توضیح داد و گفت: 18 فهرست اصطلاحات در پژوهشکده ایرانداک تهیه شده است که یکی از آنها فهرست اصطلاحات کشاورزی است که با این تفاهم نامه می توانیم در روند پژوهش و تحقیق و ثبت اساد ومدارک، همکاریهای مثمر ثمری داشته باشیم.
در ادامه سید ابراهیم عمرانی دبیر شورای تامین منابع علمی وزارت علوم و الهام علایی و رئیس گروه ارتباطات علمی ایرانداک سخنانی در خصوص همکاریهای پژوهشی در طرف سخنانی ایراد کردند و نسبت به همکاری و حمایت های پژوهشی و فناوری طرفین ابراز امیدواری کردند.
در پایان این نشست تفاهمنامه همکاری بین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و پژوهشکده ایرانداک به امضا رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا