کشاورزی و دامداری

اساسنامه سازمان تات تدوین می شود

ناظم نیوز: رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی اساسنامه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی «تات» طبق اصل ۸۵ قانون اساسی به منظور ایجاد ردیف‌های اعتباری پایدار و پویایی فعالیت‌های محققان تدوین می شود .

به گزارش ناظم نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان تات؛ علیرضا منادی سفیدان در نشستی با حضور اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و روسای موسسه‌ها و مراکز تحقیقاتی افزود: سازمان تات باید اساسنامه مستقل داشته باشد و سریعا نسبت به آماده کردن پیش‌نویس آن اقدام کند.
وی با اشاره به وجود بیش از ۶ هزار محقق و کارمند در این سازمان گفت: در پیش نویس این اساسنامه موسسات خواسته ها و نظرات خود را در زمینه هایی همچون تحقیقات، آموزش، مهندسی و ترویج ارائه دهند تا هر چه سریعتر این اساسنامه طبق اصل ۸۵ قانون اساسی (بررسی در کمیسیون به جای صحن) مورد رسیدگی قرار گیرد.
منادی افزود: با تدوین این اساسنامه ردیف های پایدار مالی برای این بخش تحقیقاتی ایجاد می شود و سازمانی پویاتر خواهد شد.
وی حل مشکلاتی از جمله در زمینه چارت نیروی انسانی و وابستگی این سازمان را از دیگر مزیت‌های تدوین اساسنامه تات عنوان کرد و گفت: در قالب اساسنامه، سازمان تات چابک‌تر و روان‌تر می‌شود.

منادی در ادامه به اهمیت حمایت و تقویت تات تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم سفره مردم را آباد کنیم باید تات و بخش تحقیقات را تقویت کنیم و بهره وری مهمترین شاخصه تات است.
وی یکی از اقدامات تات را در حوزه ساخت واکسن دانست و اظهار کرد: امروز مهمترین واکسن سازهای دنیا هندی ها هستند اما جواهر لعل نهرو ۹۰ سال پیش به موسسه سرم سازی رازی آمد و دانش واکسن سازی را به هند برد.
رییس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ساخت ۶ واکسن در ایام کرونا در کشور عنوان کرد: بهترین آن در موسسه رازی تولید شد این در حالی است که هنوز آمریکایی ها به دانشی که سلول ها را ایمن کند، نرسیده اند.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی و دبیر اول کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در لایحه بودجه مجلس یازدهم به تات کمک می کنیم ضمن اینکه جلسات کمیسیون تلفیق بودجه از امروز آغاز می شود که تات هم باید از در این راستا درخواست هایش را آماده کرده و به کمیسیون بفرستد.
شیوا قاسمی پور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در موضوع امنیت غذایی تصریح کرد: باید به این حوزه و نقش تحقیقات و پژوهش های در آن توجه جدی شود.
گفتنی است، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بخش های مختلف تحقیقاتی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر در البرز بازدید کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا