کشاورزی

نیکبخت: خط اعتباری ویژه برای خرید برنج اختصاص یافت

پایگاه خبری ناظم نیوز: محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفرهای استانی به شمال کشور، در سفری یکروزه به استان مازندران از طرح‌ها و پروژه‌های این استان بازدید کرد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از پایگاه خبری اخبار روزانه کشاورزی DA1news، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در بدو ورود در شهرستان گلوگاه مورد استقبال استاندار و مسؤولین استانی قرار می‌گیرد.
وی در نخستین برنامه کاری خود به مازندران از زنجیره تولید طیور و کشتارگاه صنعتی ساوانا در شهرستان گلوگاه بازدید به عمل آورد.وزیر جهاد کشاورزی همچنین در ادامه با حضور در گلزار شهدای شهرستان بهشهر به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.
نیکبخت همچنین از کارخانه شالیکوبی در شهرستان ساری و میاندورود بازدید به عمل آورد.
بر اساس این گزارش در ادامه این سفر، وزیر کشاورزی با آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار و گفت و گو کرد.

برگزاری نشست مشترک استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تشکل‌ها و فعالان بخش کشاورزی با محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی از دیگر برنامه های اجرا شده در این استان بود.

استاندار مازندران در این نشست که پس از بازدید وزیرجهاد کشاورزی از واحد زنجیره تولید گوشت مرغ (ساوانا) در گلوگاه برگزار شد، به نقش مازندران در تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: امروز کشاورزان استان به رغم همه مشکلات و افزایش تولید، اما در فروش و قیمت محصولات با چالش جدی مواجه اند.

سید محمود حسینی پور با بیان این که برنجکاران مازندران در یک سال گذشته به شدت در فروش محصول و قیمت کم با مشکل مواجه بوده و همچنان این معضل ادامه دارد، بیان داشت: توقع داریم واردات محصولات کشاورزی ساماندهی و متناسب با نیاز کشور انجام شود.

استاندار مازندران با ذکر این نکته که کشاورزان با همه مشکلات در حفظ زمین کشاورزی همراه با رویکرد نظام و دولت هستند، گفت، اگر به فروش محصولات و درآمد کشاورزان بی توجهی شود با معضل جدی ادامه کشاورزی در استان مواجه می‌شویم.

حسینی پور از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا سیاست حمایت همه جانبه از کشاورزان مازنی را مورد توجه قرار دهند و گفت: مازندران در تولید گوشت مرغ هم ظرفیت بالایی دارد، اما در این بخش هم مرغداران با مشکل جدی مواجه هستند.

استان مازندران با داشتن حدود ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مرغداری سالانه افزون بر ۲۱۰هزار تن گوشت مرغ تولید می کند و سرانه مصرف این فراورده پروتئینی در این خطه شمال کشور نیز حدود ۲۳ کیلوگرم برای هر نفر است.

همچنین وزیر جهاد کشاورزی از مرکز لجستیک و پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک در جویبار نیز بازدید بع معمل آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا