استانها

نخستین واحد سورتینگ و بسته بندی در مهاباد ایجاد شد

ارومیه - مدیر جهادکشاورزی مهاباد از راه اندازی نخستین واحد سورتینگ و بسته به خصوص بسته بندی سیب در مهاباد خبر داد.

جعفر ایمانیان در گفتگو با خبرنگار ناظم نیوز با بیان اینکه مهاباد با چهار هزار و ۶۰۰ هکتار باغات سیب بارور از شهرستانهای مهم آذربایجان غربی در زمینه تولید سیب به شمار می‌رود افزود: سورتینگ و بسته بندی یکی از مهمترین مشکلات صادرات سیب استان به شمار می‌رود که پیش بینی می‌شود با راه اندازی این واحد بخشی از موانع صادراتی سیب مهاباد حل شود.

وی با بیان اینکه این واحد با ۵۰ میلیارد تومان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی راه اندازی شده و برای ۷۰ نفر زمینه اشتغال ایجاد شده است، گفت: امسال ۱۴۰ هزار تن سیب تولیدی مهاباد در سردخانه‌های این شهرستان دپو شده که بخشی از سیب‌ها توسط این واحد سورتینگ، بسته بندی و به بازارهای خارجی و داخلی صادر می‌شود.

ایمانیان با اشاره به فعالیت ۲۵ واحد سردخانه‌ای در مهاباد، اضافه کرد: در کنار ایجاد واحد سورتینگ و بسته بندی شرایط صادرات سیب نیز امسال تسهیل شده امیدواریم با فراهم کردن زیرساخت‌های صنایع فرآوری شاهد رونق اقتصادی در بخش سیب استان و مهاباد باشیم.

مدیرجهاد کشاورزی مهاباد خواستار رفع تعهد ارزی برای تسهیل صادرات سیب شد و گفت: در سالهای اخیر تعهد ارزی موجب مشکلات و موانع زیادی در بخش صادرات محصولات کشاورزی به خصوص سیب شده امیدواریم امسال در سال نامگذاری رفع موانع تولید شاهد رفع تعهد ارزی در بخش صادرات باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان از لحاظ سطح باغات در جایگاه سوم آذربایجان‌غربی و بعد از شهرستان‌های ارومیه و سلماس قرار دارد و به طور میانگین سالانه بیش از ۳۰۰ هکتار باغ جدید در این شهرستان جایگزین باغ‌های پیر و فرسوده می‌شود.

امسال بیش از یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن سیب در سطح استان تولید شده که از این مقدار بیش از ۳۵۰ هزار تن به علت تغییر شرایط آب و هوایی و گرم شدن دما ریزش کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا