آموزش و پرورش

مناطق آزاد عمدتاً از مناطق کم‌برخوردار هستند

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ابراز امیدواری کرد که به‌کارگیری نیروهای فرهنگی صرفاً از خود مناطق آزاد خواهد بود و همچنین جذب و استخدام در مناطق آزاد نیز بومی می شود.

به گزارش ناظم نیوز، سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در آئین‌نامه امضای تفاهمنامه‌های همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی ویژه اقتصادی با بیان اینکه دو تفاهمنامه امروز با وزارت آموزش و پرورش به امضا می‌رسد، گفت: یکی از این تفاهمنامه‌ها با محوریت عدالت آموزشی در مناطق آزاد است. اسم «مناطق آزاد» اذهان را به سمت جزیره کیش که عمدتاً برخوردار است، می‌برد درحالی‌که ما ۱۵ منطقه آزاد داریم که عمدتاً از مناطق کم‌برخوردار هستند. حتی در زیر پوست شهری مثل کیش هم ما مدارس فرسوده با کیفیت پایین آموزشی را داریم.

مشاور رئیس‌جمهور افزود: بنابراین به منظور ایجاد عدالت آموزشی، این تفاهمنامه به امضا خواهد رسید. بازسازی و نوسازی مدارس، ایجاد کیفیت در ارائه مطالب آموزشی و انجام مشارکت‌ها بین شورای عالی مناطق آزاد و وزارت آموزش و پرورش از اهداف این تفاهمنامه است.

محمد با تأکید بر اینکه یکطرفه به توسعه نگاه نمی‌کنیم، گفت: همانطور که می‌خواهیم صنعت و تولید را در مناطق آزاد توسعه دهیم، آموزش و توسعه فرهنگی را هم باید در مناطق آزاد پیگیری کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه تفاهمنامه دوم ما در حوزه دانشگاه فرهنگیان است، اظهار داشت: تا سال ۱۴۰۳، ۴۰ درصد از معلمان کشور بازنشسته می‌شوند و نیاز به جایگزینی معلمان وجود دارد. تا پیش از این ضرورتی به انتخاب معلم از دانشگاه فرهنگیان نبود اما امروز با توجه به نظر مقام معظم رهبری، ما در مناطق آزاد دانشگاه فرهنگیان را حمایت می‌کنیم تا ان‌شاءالله آموزش‌های حرفه‌ای و به‌کارگیری نیروهای فرهنگی صرفاً از خود مناطق آزاد جذب شده و استخدام در مناطق آزاد بومی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا