آموزش و پرورش

آموزش چند رسانه‌ای منجر به یادگیری در سطوح بالاتر می‌شود

معلم منتخب کشوری گفت: آموزش چند رسانه‌ای منجر به یادگیری در سطوح بالاتر می‌شود، به ویژه زمانی که خود دانش آموزان هم در تولید آن نقش داشته باشند.

به گزارش ناظم نیوز، آرزو شاهی، معلم منتخب کشوری، دبیر زیست شناسی، پژوهشگر و مؤلف و یکی از معلمان مدرسه تلویزیونی ایران، دارای مدرک دکتری که معلم منتخب استانی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را در کارنامه خود دارد، متنوع سازی و ایجاد فضاهای انگیزشی را عامل اساسی کیفیت بخشی در آموزش و پرورش دانست و افزود: با توجه به حرکت جامعه به سمت دانایی محوری، رشد علم و فناوری و تحول در محورهای مختلف، آموزش‌های الکترونیک نقش مهمی در ایجاد فضاهای تعاملی و جذاب دارد.

وی در ادامه گفت: امروزه دانش آموزان با تاسی گرفتن از دبیران خود به تولید محتوا می‌پردازند که محتوای الکترونیکی به عنوان یکی از ارکان اساسی برنامه ریزی درسی از جایگاه مهمی برخوردار است.

این معلم منتخب استانی ضمن تاکید بر اینکه آموزش چند رسانه‌ای منجر به یادگیری در سطوح بالاتر می‌شود، به ویژه زمانی که خود دانش آموزان هم در تولید آن نقش داشته باشند، تصریح کرد: انگیزش درونی از طریق شاخص‌هایی همچون لذت بردن از کلاس میسر می‌شود، لذا تولید محتواها با رنگ‌های جذاب، شکل‌ها و انیمیشن‌های متنوع بسیار تأثیرگذار است، چرا که باعث تسهیل یادگیری مفهومی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا