جامعه

معرفی استارت آپ های گردشگری سلامت/ قاشق های لرزگیر و پزشک آنلاین

استارت آپ های گردشگری سلامت به معرفی فعالیت های خود به گردشگران خارجی و فعالان ایرانی که در کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی شرکت کرده بودند پرداختند.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی ۱۶ آبان ماه در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما با حضور فعالان گردشگری سلامت افتتاح شد. در این مراسم از پلتفرم‌ها و استارت آپ هایی که در حوزه گردشگری سلامت و فعالیت می‌کنند دعوت شد تا بتوانند به معرفی فعالیت‌های خود بپردازند. این فعالان در صحبت‌های خود به مشکلات گردشگران سلامت به ویژه عراقی‌هایی که به ایران می آیند اشاره کردند. از جمله اینکه بیماران عرب به دلیل اینکه به درستی هدایت نمی‌شوند مشکلات زیادی در گرفتن خدمات درمانی دارند. همچنین به دلیل تفاوت زبانی نمی‌توانند متوجه شوند که آیا خدمات درمانی مناسبی گرفته اند یا نه. به همین دلیل یکی از این استارت آپ ها در حوزه فعالیت خود از راهنمایان مسلط به زبان عربی استفاده می‌کند.

محمدرضا آل مرتضی نیز یکی دیگر از این فعالان است که در این همایش گفت: ۴۰۰ میلیون عرب زبان داریم. اگر برخی از کشورها را حذف کنیم از ۲۲ کشور عربی که در خلیج فارس و شمال آفریقا هستند، جمعیت فعال بین ۱۵ تا ۶۵ سال به بالا بیش از ۶۰ درصد اضافه وزن دارند. این عامل جزو ده عامل برتر در حوزه مرگ و میر انسان هاست. وقتی بازار را برسی می‌کنیم می رسیم به اینکه به شدت نیازمند فعالیت در کشورهای عربی هستیم. همچنین باید روی کاهش وزن این افراد کار شود. ما به دنبال عمل‌های جراحی یا قرص لاغری نیستیم بلکه باید به سمت غذاهای سالم برویم. از این رو فعالیت مان را روی این موضوع متمرکز کردیم.

در ادامه، یاسر الخیرو بنیانگذار یکی از استارت آپ های سلامت از کشور عراق گفت: سه استارت آپ در حوزه گردشگری سلامت داریم. در عراق مشکل نبود پزشک داریم چون خیلی از پزشکان از این کشور مهاجرت کرده اند. همچنین در سیستم درمانی عراق ضعف زیادی وجود دارد. اما باید گفت که عراقی‌ها به تکنولوژی علاقه مند هستند و جمعیت جوانی دارد. ما با علم به اینکه باید خدمات درمانی به عراقی‌ها بدهیم مشکلات آنها را در ایران بررسی کردیم. به این نتیجه رسیدیم که در حوزه حمل و نقل و خدمات و اقامت و دیدن جاذبه‌های دیگر گردشگری در ایران مشکل دارند. چون وقتی برای درمان به ایران می آیند می‌خواهند به مقاصد دیگر نیز بروند. مشکل دیگر در حوزه پرداخت‌های بین المللی است. همچنین تبلیغات شرکت‌های ایرانی در عراق پررنگ نبوده و اعتمادسازی نیز انجام نگرفته است. ما به پلتفرمی رسیدیم که می‌تواند مشکل تأمین هزینه‌های سفر را حل کند.

حسینی یکی دیگر از این فعالان در حوزه گردشگری سلامت گفت: ۲۰۰ میلیون نفر به دلیل اختلالات متفاوت دچار لرزش غیر قابل درمان هستند و باعث می‌شود که بیش از ۸۰ درصد آنها بخواهند از اجتماع دوری کنند چون خجالت می کشند که نمی‌توانند خودشان به درستی کارهایشان را انجام دهند یا غذا بخورند. تغییر زندگی آنها باعث شد تا یک جمع حرفه ای را تشکیل بدهیم و قاشقی را به بازار عرضه کنیم که باعث می‌شود لرزش دست این افراد کم شود و اجازه ندهد که لرزش دست به سر قاشق رسیده و غذا از آن بریزد. نمونه‌های مختلفی از این قاشق در آمریکا و چین تولید شده اما قاشقی که ما طراحی کردیم شخصی سازی شده است و قابلیت مانیتورینگ لرزش دست را دارد و کمک می‌کند که این لرزش کاهش پیدا کند.

وی گفت: قیمت تمام شده این محصول ۷۰ دلار است و در آینده قابلیت‌های دیگری نیز به آن افزوده خواهد شد. ما به کمک در حوزه فروش و تولید بیشتر و جذب سرمایه نیاز داریم.

مهرشاد تیموری نیز در ادامه گفت: خیلی از بیماران به یک بیمارستان مجازی به وسعت جهان نیاز دارند و می‌خواهند که مقالات سلامت معتبر را پیگیری کنند یا دنبال جایی هستند که پزشکان حاذق را دریابند و بدون واسطه با آنها ارتباط بگیرند و میزان حضورشان در مراکز درمانی کمتر شود. از طرفی پزشکان نیز می‌خواهند تا به اطلاعا بیماران راحت تر دسترسی پیدا کنند به همین دلیل پلتفرمی که تهیه کرده ایم به این موضوع می‌پردازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا