فوتبال ایرانورزش

مشکل مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های بدهکار فوتبال چگونه چند ساعته حل شد؟

تیم‌هایی که تا صبح روز یکشنبه به علت بدهی‌های سنگین و مشکلات دیگر نتوانسته بودند مجوز لازم از کمیته حرفه‌ای‌سازی را دریافت کنند، پس از برگزاری یک جلسه مهم این مجوز را دریافت کردند!

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، در شرایطی که کمیته حرفه‌ای‌سازی باشگاه های فوتبال ایران پس از بررسی مدارک و مستندات تیم‌های حاضر در لیگ برتر مجوز حرفه‌ای را برای سه تیم صادر کرده بود و مدارک تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس را تایید نکرد، پس از جلسه‌ای که صبح یکشنبه در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، مجوز چند تیم پرطرفدار صادر شد!

از چند روز قبل عنوان شده بود که باشگاه های استقلال و پرسپولیس به علت پرونده های سنگین مالی و همچنین داشتن یک مالک مشترک مجوز حرفه ای برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت نخواهند کرد. این اتفاق روز یکشنبه و در آستانه پایان مهلت قانونی و اعلام رای کنفدراسیون فوتبال آسیا گسترده تر از قبل در رسانه ها منتشر شد.

ناظم نیوز نیز در گزارشی که از مسئولان فدراسیون فوتبال دریافت کرده بود خبر از حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا داد که این خبر با واکنشی از سوی فدراسیون و کمیته حرفه ای مواجه نشد و تکذیبی هم صورت نگرفت. بازتاب گسترده این خبر باعث شد مدیران استقلال و پرسپولیس بلافاصله راهی وزارت ورزش و جوانان شوند تا با حمید سجادی جلسه داشته باشند.

نشست مدیران استقلال و پرسپولیس با وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال منجر به این شد که ساعاتی بعد هم باشگاه پرسپولیس و هم باشگاه استقلال با انتشار نقل قول هایی از مسئولان خود روی خروجی رسانه های دو باشگاه اعلام کردند که مجوز حرفه ای صادر شده است!

نکته عجیب تر این ماجرا در مورد باشگاه تراکتور رقم خورد که جمشید نظمی قبل از جلسه سرخابی ها در وزارت ورزش اعلام کرد که مجوز حرفه ای برای باشگاه تراکتور هم صادر نشده است اما بعد از این که استقلال و پرسپولیس بیانیه دادنند و صدور مجوز را تایید کردند، باشگاه تراکتور هم اعلام کرد مجوز حرفه ایش صادر شده است!

خبرنگار ناظم نیوز کسب اطلاع کرد که جلسه با وزیر ورزش با تاکید به مسئولان فدراسیون فوتبال برای حل مشکل باشگاه های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا همراه بوده و عزیزی خادم به عنوان رئیس فدراسیون هم در این راستا تلاش کرد و مجوز باشگاه های در آستانه حذف ناگهان صادر شد!

باشگاه پرسپولیس در حالی اعلام کرده مجوز حرفه ای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کرده که به دلیل بدهی سنگین به کالدرون پنجره نقل و انتقالاتش بسته است و تا زمانی که این بدهی را پرداخت نکند نمی تواند بازیکن جدیدی جذب کند.

یکی دیگر از ایرادهایی که به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وارد شده بود مالکیت مشترک دو باشگاه است که از سوی وزارت ورزش اداره می شوند. به همین خاطر توافق شده است که برای حل این مشکل به کنفدراسیون فوتبال آسیا تعهد داده شود تا با گرفتن زمان این مشکل را هم حل کنند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا