استانها

مرکز تولید واکسن های دام و طیور در مازندران راه اندازی شود

ساری- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران با اشاره به تامین درصد بالایی از گوشت سفید کشور در استان، راه اندازی مرکز تولید واکسن های دامی و طیور را در استان الزامی برشمرد.

سید حمید بخشی در گفتگو با خبرنگار ناظم نیوز با اشاره به اینکه بیش از ۹۰۰ برنامه هفته پدافند غیرعامل در استان اجرا می‌شود، افزود: برای ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل نیازمند ترویج آن از سوی رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی هستیم.

وی با اظهار اینکه هنوز نتوانستیم شناخت درستی از پدافند غیرعامل داشته باشیم، ترویج و فرهنگ سازی در این زمینه را امری الزامی دانست و گفت: برای ترویج آن باید اقدام ملی صورت گیرد.

وی یادآور شد: همه رسانه‌ها باید تهدیدات را به مردم بازگو کنند زیرا نمی‌توانیم به صورت جزیره‌ای و استانی تبیین و نهادینه کنیم.

بخشی بابیان اینکه بیشتر برنامه‌های پدافند غیرعامل توسط دستگاه‌ها و ادارات اجرا می‌شود، سهم مردم را در این برنامه‌ها بسیار اندک و پایین دانست و گفت: این درحالی که ما وظیفه داریم از دارایی‌های مردم و اداری حفاظت کنیم و باید شرایط مطلوب فرهنگی را برای ترویج فراهم کنیم.

مدیرعامل پدافند غیرعامل استانداری مازندران یادآور شد: اتفاقی که برای کارت هوشمند سوخت رخ داد باید به عنوان یک هشداری باشد تا محتوای صحیح و آموزنده‌ای داشته باشیم تا از برخی هزینه‌ها جلوگیری کنیم.

وی گفت: برخی از مسائل به دلیل بی توجهی و یا عدم توجه به استانداردها و دستورالعمل‌ها است.

بخشی با اشاره به تولید واکسن‌های دامی با اولویت طیور در استان را امری مهم دانست و گفت: بیش از نیمی از مرغ تهران توسط مازندران تأمین می‌شود و بستری فراهم شود تا بتوانیم با حمایت دولتی و بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی نسبت به تولید واکسن طیور در استان اقدام و برنامه ریزی کنیم.

مدیرعامل پدافند غیرعامل استانداری مازندران یادآور شد: این مرکز می‌تواند به عنوان پایگاه مرجع برای استان‌های دیگر و کشور باشد و باید در این زمینه برنامه ریزی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا