اجتماعیجامعه،شهری

فراهم شدن اوراق هویتی برای بی خانمان ها در کلانشهر تهران

ناظم نیوز : مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از تهیه شناسنامه و اوراق هویتی برای بی خانمان های مستقر در مددسراها خبرداد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، دکتر احمد احمدی صدر اظهار داشت: بخشی از مددجویان ۲۰ مددسرای شهر تهران به دلایل گوناگون فاقد مدارک هویتی هستند که با تلاش مددکاران و برپایی میزهای خدمت سازمان ثبت احوال در مددسراها شناسنامه و اوراق هویتی برای ۱۵۰ نفر از مددجویان فراهم شده است.

🔻وی افزود: هم اکنون نیز در صورتی که مددجویی فاقد مدارک هویتی باشد، مددکاران مددسراها، تمامی همکاری های لازم را برای این خدمات باهدف هویت یابی به این افراد و کاهش آسیب های اجتماعی انجام خواهند داد.

🔻احمدی صدر ادامه داد: براساس پایش صورت گرفته شده از مددجویان مستقر در ۲۰ مددسرای شهر تهران بخشی از آنها یارانه حمایت دولت را دریافت نمی کنند که جا دارد برای هویت بخشی به این افراد آسیب دیده، خدمات فوق فراهم شود تا از حقوق شهروندی شان برخوردار گردند.

🔻گفتنی است؛ این برای نخستین بار است که میزخدمت در مددسرهای شهر تهران برپا شده و مشکلاتی شامل اشتغال، خدمات درمانی، خدمات بیمه ای و… باهدف کاهش آسیب های اجتماعی و بازگشت این افراد به آغوش خانواده و جامعه به اجرا در آمده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا