اجتماعیجامعه،شهری

دومین تصفیه خانه آب های سطحی در منطقه۲ احداث می شود

ناظم نیوز : شهردار منطقه 2 گفت: طراحی و احداث تصفیه خانه های محلی با هدف توسعه زیرساخت های زیست محیطی درراهبرد و برنامه های مدیریت شهری منطقه پیش بینی شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲، مهدی صالحی در جلسه نظارت ستادی محیط زیست که با حضور مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری برگزارشد گفت: موضوع محیط زیست از جمله راهبردهای کلان در دنیا است و بایستی اهتمام ویژه و جدی نسبت به آن داشته باشیم چرا که آن چه خداوند در زمین قرارداده امانتی دست ما برای ایندگان است و در دستورات دینی نیز برحفاظت از محیط زیست تاکید شده است.

وی در تشریح راهبردهای زیست محیطی مدیریت شهری منطقه گفت: ساماندهی رود دره فرحزاد با رویکرد ژینایی مهم ترین دستاورد زیست محیطی شهر تهران است که با این طرح یکی از ۷ میراث طبیعی و دارایی های زیست محیطی در اختیار شهر و شهروندان تهرانی قرار می گیرد.

شهردار منطقه ۲تامین منابع آبی فضای سبز از پساب های شهری را ازدیگر برنامه های زیست محیطی منطقه برشمرد و گفت: در حال حاضر با اقدامات اجرایی ۲ میلیون مترمکعب در سال از پساب شهری برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود و استفاده از ۹ میلیون متر مکعب هدف گذاری شده و برای تحقق آن برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به احداث دومین تصفیه خانه آبهای سطحی گفت: به‌منظور استفاده از منابع آب پایدار مانند پساب در آبیاری برخی از عرصه‌های فضای سبز، اجرای پروژه‌های زیرساختی نظیر ساخت تصفیه‌خانه‌ در دستور کار قرار دارد .

شهردار منطقه با اشاره به وجود ۱۱ مخزن بتنی ۲ هزار متر مکعبی در منطقه گفت: با احداث تصفیه خانه و مخزن بتنی ، ابهای سطحی به جای سرازیر شدن و ایجاد مشکلات زیست محیطی، پس از جمع آوری و تصفیه وارد مخزن بتنی می شود و برای آبیاری فضای سبز بوستان های منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.

حلیا سادات حسینی ، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر موضوع انرژی و اصلاح الگوی مصرف گفت: منطقه ۲از پتانسیل خوبی در بحث تجهیزات کاهنده انرژی برخوردار است که نیازمند اورهال بوده بی شک با استفاده از این تجهیزات به مراتب درصد کاهش مصرف انرژی این منطقه افزایش خواهد یافت.

حسینی در ادامه کاهش سرانه مصرف آب در منطقه، توسعه خانه‌های محیط زیست، اجرای مبحث مدیریت سبز در این منطقه را مورد تاکید قرار داد و گفت: اقدامات زیست محیطی ارزشمندی در منطقه ۲ رقم خورده است و این نظارت‌های جدی کمک به رفع مشکلات محیط زیستی در هر منطقه است که می‌تواند به آسیب شناسی و رفع معضلات محیط زیست کمک بزرگی کند.

لازم به ذکر است دراین نظارت ستادی از تصفیه خانه و نیروگاه برقی بوستان نهج البلاغه و همچنین مجتمع آموزشی سوده بازدید به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا