نفت و انرژی

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی به حدود ۱۳۰ میلیون تن می‌رسد

ناظم نیوز : معاون وزیر نفت گفت: برآورد می‌شود ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان برنامه هفتم به حدود ۱۳۰ میلیون تن افزایش یابد.

شاهمیرزایی معاون وزیر نفت گفت: هم‌اکنون انرژی مورد نیاز صنعت پتروشیمی از طریق سه مجتمع فجر، مبین و دماوند به‌عنوان واحد‌های مستقل و همچنین از ۱۱ نیروگاه در مجتمع‌های پتروشیمی تأمین می‌شود.

شاهمیرزایی با اشاره به اجرای طرح‌های جدید پتروشیمی گفت: به مجریان طرح‌های پتروشیمی توصیه می‌کنم با برنامه‌ریزی مناسب، افزون بر تأمین ظرفیت‌های مورد نیاز خود در تأمین مقداری از برق مصرفی روستا‌ها و شهر‌های اطراف محل استقرار، وزارت نیرو را همراهی کنند.

او گفت: تأمین نیاز‌های صنعت به‌ویژه کالاها، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد استفاده در بخش‌های مختلف صنعت پتروشیمی از سوی شرکت‌های سازنده ایرانی در حال انجام است و امیدواریم تا پنج سال آینده به‌طور کامل در این زمینه به خودکفایی برسیم.

او گفت: برآورد می‌شود ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان برنامه هفتم به حدود ۱۳۰ میلیون تن و تا پایان برنامه هشتم به حدود ۲۰۰ میلیون تن افزایش یابد، بنابراین با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این صنعت ارزش‌آفرین در آستانه جهشی بزرگ قرار دارد.

شاهمیرزایی با اشاره به ضرورت تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات نهایی در صنعت پتروشیمی گفت: واحد‌های تکمیلی در زنجیره ارزش همانند بخش‌های بالادستی برای تولید پایدار نیازمند تأمین برق هستند و امید است وزارت نیرو با تأمین برق مورد نیاز این واحدها، در توسعه صنایع پایین‌دستی سهیم باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا