کشاورزی و دامداری

صفری: وظیفه اصلی ما آموزش و ترویج کشاورزی است

پایگاه خبری ناظم نیوز: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: وظیفه اصلی ما آموزش و ترویج کشاورزی است.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از اخبار روزانه کشاورزی، علی صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در آخرین روز از برگزاری شانزدهیمن نمایشگاه جامع کشاورزی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: اولویت اصلی ما ترویج و آموزش کشاورزی است و در همین راستا تمامی تلاش ما در جهت انتقال یافته های تحقیقاتی به کشاورزان صورت می گیرد.
صفری افزود: برگزاری نمایشگاه های کشاورزی یکی از ابزارهای مهم در جهت ترویج بخش های مختلف کشاورزی است.
وی گفت: با برگزاری نمایشگاه های مختلف کشاورزی و تبادل اطلاعات و نمایش آخرین دستاورد ها در کنار آموزش و ترویج سازمان جهاد و همچنین تولیدکنندگان باعث پشبرد و توسعه کشاورزی خواهد شد.
صفری گفت: حضور کارشناسان و محقیق سازمان در نمایشگًاه و پاسخگویی به مسائل و مشکلات و همچنین ارائه راهکارهای علمی به کشاورزان و بهره برداران از اهم رویدادهای مهم برپایی نمایشگاه ها بشمار میرود.
وی گفت: در کنار حضور مدیران ومسئولان جهاد کشاورزی، برگزاری پنل های آموزشی یکی از برنامه های است که در نمایشگاه مختلف استان برگزار می شود.
صفری افزود: استقبال و حضور بیش از پیش بهره برداران در پنل های آموزشی این دوره از نمایشگاه دوچندان بوده است و می توان گفت این دوره از نمایشگاه بسیار قوی و مثمر ثمر برگزار شد.
وی در قسمتی از سخنان خود گفت: ما در کشاورزی استان باید به سمت استفاده از سیستم های نوین آبیاری و همچنین هوشمندسازی سیستم های آبیاری استان حرکت کنیم.
صفری ادامه داد: در خصوص استفاده از سیستم های نوین آبیاری استان مرکزی به صورت پایلوت در کشور ورود پیدا کرده و در همین راستا دوره های آموزشی مختلفی را چه در نمایشگاه و در سازمان، برنامه ریزی شده است که تلاش داریم به سمت استفاده بهینه از سیستم های نوین آبیاری که موجب بهره وری و افزایش عملکرد خواهد شد حرکت کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا