آموزش و پرورش

سقف همسان سازی در آموزش و پرورش را باز گذاشته‌ایم

تربت جام ـ وزیر آموزش و پرورش گفت: برای کمک به پیشکسوتان و بازنشستگان مقرر شده سقف همسان سازی باز گذاشته شود.

به گزارش ناظم نیوز، یوسف نوری بعدازظهر پنجشنبه در نشست با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف در تربت جام اظهار کرد: همسان‌سازی در آموزش و پروش انجام شده است اما برای کمک به پیشکسوتان و بازنشستگان مقرر شده سقف همسان سازی باز گذاشته شود تا بتوانند تدریس کنند و خلاء و کمبودهای آموزشی را نیز جبران کنند.

وزیر آموزش و پروش گفت: در تربت جام طی سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مدرسه سازی پرداخت شد و اعتبار مدارس کانکسی این شهرستان هم تامین خواهد شد و در زمینه عدالت آموزشی اقدام به رصد وضعیت تمامی شهرهای استان خراسان رضوی کرده‌ایم و تصویری روشن از آن به دولت ارائه خواهیم داد.

وی افزود: شعار دولت «از مردم، بین مردم و برای مردم» است و اگر این کار را انجام دهیم به طور قطع دولت قوی خواهد شد اما نباید انتظار داشت دولت پس از ۶ ماه از آغاز فعالیتش قادر به حل تمامی مشکلات باشد.

نوری بیان کرد: اولین کار دولت سیزدهم تهیه واکسن بود و خوشبختانه دانشمندان جوان ما موفق به ساخت واکسن کرونا شدند که از ظرفیت‌های فراوان کشور نشان دارد و نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» گویای تاکید بر این ظرفیت موجود در کشور است.

وزیر آموزش و پروش با بیان این که کشور ما در حوزه بهداشت و درمان با تولید واکسن به قدرت رسید گفت: در زمینه سلول‌های بنیادین و انرژی هسته‌ای نیز به قله موفقیت رسیده‌ایم و در غیر این صورت آمریکا پای میز مذاکره با ما نمی‌آمد.

وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا دانشکده های کشاورزی و هنرستان‌های فنی ما به سمت تامین نیازهای هر شهرستان حرکت کنند و این امر مستلزم این است که آموزش و پرورش ما از حافظه پروری به دنبال مهارت پروری حرکت کند.

نوری گفت: دولت، ظرفیت استخدام همه را ندارد، و فرد دارای مهارت نیز به دنبال کار اداری نمی‌رود و باید در نظام تعلیم و تربیت به گونه‌ای تربیت نیروهای آینده‌ساز کشور انجام شود تا هیچ فردی با برخورداری از مهارت بیکار نباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا