آموزش و پرورشجامعه

روز شهادت شهید فهمیده از پرافتخارترین روزهای تاریخ انقلاب است

سرپرست آموزش و پرورش در یادواره شهید فهمیده گفت: امروز یکی از پر افتخارترین روزهای تاریخ انقلاب است.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، ظهر امروز یادواره شهید فهمیده و شهدای دانش آموز با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بهشت زهرا، قطعه ۲۴ برگزار شد.

علیرضا کاظمی در این برنامه گفت: خیلی خوشحالم که امروز این توفیق نصیبمان شد تا در محضر شهدا باشیم و در یکی از بهترین قطعات سرزمینمان در این نقطه نورانی حضور شهدا و پدر و مادران شهدا را احساس کنیم. امروز در سالگرد یک اسطوره کشور هستیم. هیچ عمل و فعلی بالاتر از این حضور نیست.

وی ادامه داد: ما نیازمند شهدا هستیم و این مناسبت ها بهانه‌ای است که توسل بجوییم به شهدا و ان شالله کمک کنند تا در راه بمانیم.

کاظمی بیان کرد: امام (ره) ایجاد کننده این راه بودند و این فرصت را برای شهدا ایجاد کردند و بهترین سلام ها و درودها را به ایشان و شهدا می فرستیم که در راه اسلام شربت شهادت را نوشیدند؛ به ویژه شهید فهمیده.

سرپرست آموزش و پرورش بیان کرد: امروز وقت آن است که به چند نکته مهم بپردازیم. یکی اینکه در این ایام و روز نوجوان و آغاز هفته بسیج دانش آموزی باید بگویم در ارتباط با شهید فهمیده است. امروز یکی از پر افتخارترین روزهای تاریخ انقلاب است و وقتی این دفتر را ورق بزنیم این روز یکی از پر افتخارترین هاست. نوجوانان زیادی مثل شهید فهمیده شهید شدند اما شهید فهمیده تفاوت های ماندگاری داشت. اگر ابعاد زندگی این شهید عزیز را مرور کنیم از لحظه‌ای که از خانواده جدا می شود تا لحظه شهادتش پر از درس است.

کاظمی بیان کرد: یک تکنیک بی نظیر در نبرد با دشمن اتخاذ کرد و به همین دلیل بود که امروز تبدیل به اسطوره و نماد ماندگار در کشور شده است.

سرپرست آموزش و پرورش گفت: این شهید به جایی می رسد که امام راحل او را رهبر خطاب می کند. امروز متعلق به همه دانش آموزان کشور است که دلشان برای نظام و انقلاب می تپد و روحیه استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم و ستم در این دانش آموزان وجود دارد. طبیعتاً دانش آموزان باید از این الگوی ماندگار درس بگیرند.

وی ادامه داد: شهید فهمیده یک نماد ماندگار در تاریخ کشور در عمق تاریخ ما خواهد ماند. نوجوانان ما به این دانش آموز در مواجهه با دشمن اقتدا می کنند. نکته بعدی وظیفه‌ای است که بر دوش ما متولیان تعلیم و تربیت است که این الگوها را آنگونه که شایسته است به نسل جدید معرفی کنیم چرا که اینها مروج یک مکتب هستند.

کاظمی بیان کرد: از ظرفیت کتاب های درسی و برنامه های نمادین باید بهره ببریم تا یاد و نام این الگوها را نگه داریم. ولایتمداری شهید فهمیده بی نظیر بود. متن وصیت نامه او را بخوانیم به اینها پی می بریم. فرهنگ ایثار و شهادت و از خود گذشتگی را باید در جامعه نشر دهیم. آنچه مهم است این است که خودمان هم از این فرصت ها بهره ببریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا