آموزش و پرورش

تشریح ویژه‌برنامه‌های آموزش و پرورش در ماه مبارک رمضان

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: شروع مجدد برگزاری کلاس‌های مراکز دارالقرآن الکریم به شیوه حضوری در ۷۶۰ دارالقرآن از برنامه‌های جدید اداره کل قرآن، عترت و نماز بوده است.

به گزارش ناظم نیوز، میکائیل باقری، در خصوص برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در ماه مبارک رمضان، افزود: وزارت آموزش و پرورش در ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی را با همکاری سازمان‌های مختلف در نظر گرفته است.

وی با اشاره به لزوم ترویج فعالیت‌های قرآنی گفت: تهیه، تدوین و پخش ترتیل خوانی دانش آموزان با استفاده از ظرفیت قرآن آموزان مراکز دارالقرآن الکریم از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بوده است که از طریق کانال مراکز دارالقرآن الکریم شبکه شاد روزانه منتشر شده است. در همین زمینه ما با همکاری با آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها پخش مراسم ترتیل خوانی نوجوانان را از طریق کانال محافل انس با قرآن کریم در شبکه شاد اجرایی کردیم.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در تشریح دیگر برنامه‌های این اداره کل در شبکه شاد افزود: اجرای طرح شناسایی و معرفی دانش آموزان و خانواده‌های موفق در زمینه حفظ قرآن کریم، اجرای مرحله نیمه نهایی و نهایی مسابقه یک فراز یک نفس برای دانش آموزان سراسر کشور، اجرای مسابقه کلام دوست با محوریت مباحث درس‌هایی از قرآن حجت الاسلام و المسلمین قرائتی از دیگر برنامه‌های اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در شبکه شاد به مناسبت ماه مبارک رمضان است.

باقری با بیان اینکه طرح محافل انس با قرآن کریم در مدارس سراسر کشور در حال اجراست؛ گفت: این طرح با مشارکت بقاع متبرکه و مساجد محوری شهرها و روستاها در حال برگزاری است. از سوی دیگر برگزاری پویش مساوات و همدلی در مراکز دارالقرآن الکریم به منظور جمع آوری کمک‌های دانش آموزان و فرهنگیان جهت اهدا به دانش آموزان نیازمند در حال انجام است.

وی با اشاره به کاهش میزان ابتلاء به کرونا در کشور و فروکش کردن موج‌های ابتلاء به این بیماری در کشور گفت: شروع مجدد برگزاری کلاس‌های مراکز دارالقرآن الکریم به شیوه حضوری در ۷۶۰ دارالقرآن از دیگر برنامه‌های جدید اداره کل قرآن، عترت و نماز بوده است. همچنین در تلاش هستیم تا با برنامه ریزی مناسب در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم غرفه‌های فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش را برپا کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا