استانها

رهاکردن احشام در معابر عمومی ممنوع است 

گرگان- رئیس پلیس راه گلستان گفت: برابر مواد ۲۰۹ و ۲۱۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی رهاکردن احشام در معابر عمومی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، شامگاه گذشته شاهد تصادف دو شتر با یک خودروی سواری در محور آق قلا به گمیشان بودیم که در آن سه نفر فوت شده و دو نفر هم مصدوم شدند.

رئیس پلیس راه گلستان در واکنش به این اتفاق اظهارکرد: رانندگان که در محور های روستایی و فرعی حرکت می کنند باید برابر ماده ۱۲۶ آیین نامه راهور با سرعت حداکثر ۸۵ کیلومتر در روز و ۷۵ کیلومتر در شب رانندگی کنند.

سرهنگ علی عبدی افزود: سرعت غیرمجاز در جاده های دوطرفه استان به دلیل شرایط فیزیکی و بومی محلی بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: در سرعت مجاز راننده قادر به کنترل وسیله نقلیه بوده و در زمان مواجهه با خطر فرصت عکس العمل مناسب را دارد، در نهایت چنانچه بر خوردی اتفاق بیفتد شدت حادثه کمتر است و خسارات مالی و جانی کمتری حادث می شود.

عبدی از جمله تهدیدات متصور در راه های روستایی و فرعی استان را تردد احشام بخصوص در شب عنوان کرد و افزود: متاسفانه در محور گمیشان به آلتین تخماق برخورد یک دستگاه سواری رنو با دو نفر شتر را شاهد بودیم که در اثر این تصادف سه نفر از سرنشینان خودرو فوت و راننده و یک نفر از سرنشینان هم مجروح شده اند.

رئیس پلیس راه گلستان با بیان اینکه رعایت سرعت مطمئنه همواره مورد تاکید پلیس است، تصریح کرد: رعایت مواد ۲۰۹ و ۲۱۰ آیین نامه راهور از سوی مالکان احشام ضروری بوده و این مواد اشاره دارد به این که رهاکردن احشام در معابر عمومی ممنوع بوده و هرکس که مسئول حرکت و هدایت حیوانات است هنگام عبور از عرض یا طول معابر در شب از علایم سیار مانند فانوس، چراغ الکتریکی، دستانه یا راکت شبرنگ دار استفاده کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا