راه و مسکن

رشد ۳۶ درصدی پرواز و ۱۱ درصدی مسافران هوایی در ۶ ماهه امسال

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از نشست و برخاست ۱۶۰ هزار و ۳۹۵ پرواز و اعزام و پذیرش ۱۲ میلیون و ۴۲۹ هزار و ۸۹۷ مسافر در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ سیاوش امیرمکری، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در شش ماه نخست سال فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز و اصفهان به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم در نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر را کسب کردند.

به گفته وی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به عنوان رتبه نخست، میزبان ۵۸ هزار و ۵۰۴ فروند هواپیما و اعزام و پذیرش بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر در شش ماه نخست سال جاری بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ افزایش ۲۸ درصدی در پرواز و رشد دو درصدی در تعداد مسافر را رقم زده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها همچنین گفت: در شش ماهه سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۵۵ هزار پرواز داخلی و بیش از یازده میلیون و ۹۵۸ هزار مسافر از ۵۲ فرودگاه کشور اعزام و پذیرش شده است که در این بخش با رشد ۳۳ درصدی در نشست و برخاست و ۸ درصدی در اعزام و پذیر مسافر روبه رو بوده‌ایم.

وی همچنین در خصوص پروازهای بین‌المللی با بیان اینکه در این بخش رشد ۱۰۰ درصدی در پرواز، مسافر و بار را ثبت کرده‌ایم، ادامه داد: فرودگاه بین‌المللی مشهد رتبه نخست در این زمینه را به دست آورده و شاهد انجام یک هزار و ۸۲۵ نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۱۸۵ هزار مسافر در این فرودگاه‌ها طی شش ماهه نخست سال جاری بوده‌ایم.

امیرمکری همچنین از نشست و برخاست ۲۷ هزار و ۶۶ پرواز و اعزام و پذیرش دو میلیون و ۷۴ هزار و ۸۰۷ مسافر در شهریور ماه سال جاری خبر داد و گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵ درصدی در پرواز و کاهش ۲۳ درصدی مسافر در فرودگاه‌های کشور داشته‌ایم.

وی گفت: فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز و اصفهان به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم در نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر را کسب کردند.

به گفته وی فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان رتبه نخست، میزبان ده هزار و ۲۹ نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش بیش از ۷۷۸ هزار مسافر در شهریورماه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ افزایش ۲ درصدی در پرواز و کاهش ۲۸ درصدی در مسافر را رقم زده است.

امیرمکری در ادامه گفت: فرودگاه کرمان با متوسط ۱۲۰ مسافر در هر پرواز و فرودگاه سهند با متوسط ۲۹ مسافر در هر پرواز بیشترین و کمترین تراکم مسافر را شامل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: در شهریور ماه ۱۴۰۰ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ده فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز، خلیج فارس (عسلویه) و یزد انجام پذیرفته است.

وی افزود: در پروازهای عبوری از فراز کشور در شهریور ماه سال جاری ۳۱ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش دیده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا