اجتماعیجامعه،شهری

رسیدگی به پرونده های کمیسیون ماده پنج، سیستمی می شود

ناظم نیوز : فرآیند رسیدگی به پرونده های کمیسیون ماده پنج شهر تهران به زودی سیستمی می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، سیدمحمود فاطمی عقدا رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج با اعلام این خبر گفت: اساس کار کمیسیون ماده پنج در این دوره، شفافیت است و در این دوره مدیریت شهری تلاش شده، تمام اقدامات این کمیسیون روشن و شفاف باشد. در این راستا ایجاد سامانه کمیسیون ماده پنج در دستور کار قرار گرفت تا تمام فرآیندهای رسیدگی به پرونده ها از زمان درخواست تا اتمام کار، به صورت سیستمی انجام شود.

وی تصریح کرد: فعالیت ها و تصمیمات کمیسیون ماده پنج به عنوان یکی از بخش های مهم شهرداری تهران که ریاست آن بر عهده شهردارمحترم تهران است، قطعا اثرات مستقیم در عملکرد کل مدیریت شهری دارد و لذا، به منظور حفاظت و صیانت از طرح تفصیلی شهر تهران، و بهره مندی شهر و مردم از مزایای این طرح، ایجاد بستری شفاف برای فعالیت های کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران ضروری است.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج با اشاره به مزیت سیستمی شدن فرآیند بررسی پرونده های کمیسیون در کنار موضوع شفافیت، گفت: یکی از موضوعاتی که هم مردم و هم شهرداری را آزار می دهد، وجود واسطه ها است. ما بارها اعلام کرده ایم که مردم برای انجام امور، نیازی به واسطه ندارند و درخواست های آن ها در یک بستر روان و سریع انجام می شود اما متاسفانه برخی به دلیل عدم آگاهی، مورد سوء استفاده واسطه گرها قرار می گیرند و کار برای آن ها سخت تر می شود. اما خوشبختانه با راه اندازی این سامانه، علاوه بر شفاف سازی، دست واسطه ها در این حوزه قطع خواهد شد.

وی افزود: ما اکنون در کمیسیون ماده پنج با سرعت بخشیدن به امور، کار سوداگران را سخت کرده ایم و میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها را از حدود یکسال به ۲ ماه کاهش داده ایم اما شهرداری های مناطق هنوز از وجود سوداگران و واسطه ها رنج می برند. در فرایند سیستمی، دیگر نیاز به مراجعه حضوری شهروندان برای ارائه درخواست یا پیگیری امور نیست و آن ها از خانه و یا دفاتر خدمات الکترونیک شهر، می توانند وارد سامانه کمیسیون ماده پنج شده و درخواست خود را ثبت و گردش پرونده را در تمام مراحل، شخصا رصد و پیگیری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا