ورزشورزش بانوان

رستمیان: می‌توانستم بهتر باشم ولی بابت مدال برنزم خوشحالم

ناظم نیوز: بانوی مدال آور ایران در مسابقات آسیایی گفت: مدال برنز اولین مدال تپانچه بازی‌های آسیایی بود که بابت این موفقیت خیلی خوشحالم.

به گزارش ناظم نیوز، هانیه رستمیان با مدال برنز میکس تپانچه، برای تیراندازی ایران در هانگژو آبروداری کرد. برنزی که اولین مدال تپانچه ایران در بازی‌های آسیایی هم محسوب می‌شود. او البته در ماده 25 متر که سهمیه المپیکش را دارد، فینال را تجربه کرد، اما تیرهایش به مدال ننشست. با این حال خودش راضی از هانگژو به تهران برگشت. با کوله‌باری از تجربه که می‌تواند با تمرین جدی برای المپیک آماده شود، به شرط اینکه در اردوی برون مرزی با فشنگ استاندارد تمرین کند.
مدال برنز میکس به نوعی برای تیراندازی آبروداری کرد، با این مدال نفس راحتی کشیدی.
مدال برنز میکس آخرین فرصت تیراندازی در بازی‌های آسیایی بود که خدا را شکر با گرفتن آن، عملکرد خوبی داشتیم. هر چند با اختلاف یک امتیاز، فینال اول و دوم را از دست دادیم اما در رقابتی سخت و پرفشار مدال برنز را صاحب شدیم.
مدال برنز میکس همان چیزی بود که هانیه از خودش انتظار داشت؟
مدال برنزی که اولین مدال تپانچه بازی‌های آسیایی بود که بابت این موفقیت خیلی خوشحالم.
تو در تپانچه ۲۵ متر ماده‌ای که سهمیه المپیک گرفتی هم فینالیست شدی، چرا دستت به مدال نرسید؟ چقدر خودت انتظار داشتی که آنجا مدال بگیری؟
من خدا را شکر در تپانچه 25 متر فینالیست شدم، رکوردهای خوبی در این ماده زده شد و سطح رقابت‌ها تقریباً مثل ورلدکاپ و قهرمانی جهان بود. با اینکه بازی‌های آسیایی بود اما همان طور که می‌دانید رقبای اصلی ما در آسیا هستند، با این حال فینالیست شدم. اما به خاطر اینکه چند مسابقه قبلی فینالیست شده بودم، توقع مدال از خودم داشتم که متأسفانه نشد و ششم شدم. ولی با شرایط اردوها و کمبودهایی که داریم نتیجه خیلی خوبی بود و از رکوردم و صعودم به فینال راضی بودم.
هانگژو با یک صعود به فینال و یک مدال برنز اوج کار هانیه بود؟
صعودم به فینال 25 متر و کسب مدال میکس بازی‌های آسیایی، برای اولین بار اتفاق افتاد. ایران تا به حال در تپانچه 25 متر و میکس تپانچه فینالیست و مدال نداشت که امسال رخ داد و همین باعث می‌شود تا نتیجه برایم قابل قبول باشد. امیدوارم با تجربه این بازی‌ها در مسابقات آینده نتیجه بهتری بگیرم.
‌بازی‌های آسیایی با وجود تیراندازان مطرح، جو المپیک را تداعی می‌کرد، به نظرت محک خیلی جدی برای المپیک خوردی؟
سطح بازی‌های آسیایی به دلیل حضور رقبای اصلی ما از چین، هند، کره، ژاپن در این قاره خیلی بالاست. این مسأله هم خوب است و هم بد. چرا که رقابت باعث می‌شود هم محک جدی بخوریم و هم آمادگی خوبی برای جهانی و المپیک به دست آوریم. از طرفی سطح بالای این بازی‌ها در مقایسه با رقابت‌های اروپایی و آمریکایی شانس ما را برای مدال پایین می‌آورد. با این حال میدان خوبی است و ما می‌توانیم تجربه‌های زیادی را به کوله‌بارمان اضافه کنیم تا با آمادگی بیشتر در رقابت‌های مهم‌تر حاضر شویم.
با این شرایط چقدر به کسب مدال در المپیک امیدوار شدی؟ البته فارغ از شرایط تأثیرگذار مسابقه.
خدا را شکر شرایطم خوب است، بویژه در تپانچه 25 متر، من بعد از اینکه سهمیه‌ام را در مصر گرفتم در ورلدکاپ و قهرمانی جهان هم فینالیست شدم. یکی از اهدافم این بود تا تجربه‌ام در فینال بیشتر شود تا عملکرد خوبی در فینال المپیک 2024 پاریس داشته باشم. هر چند برای نتیجه شرایط بهتری لازم دارم. فراموش نکنید تیراندازی تجهیزات محور است و ما نیاز داریم تا تجهیزات و سلاح‌هایمان به روز شود. تنها در اردوهای برون‌مرزی می‌توانیم با فشنگ بیشتر و به روز تمرین کنیم و برای مسابقات آماده‌تر شویم.
به نظرت اگر اردوی هانوفر لغو نمی‌شد، چقدر نتایج تو و بقیه بچه‌ها تغییر می‌کرد؟
ما خیلی امیدوار بودیم تا در اردوی هانوفر در ماده 25 متر و 50 متر بهتر تمرین کنیم. من در 25متر و نوروزیان در 50 متر تفنگ فینالیست شدیم که با کمبودها نتایج خیلی خوبی بود. این نشان می‌دهد توانایی تیراندازان زیاد است به شرط تمرینات خوب و نبود کمبودها نتایج بهتر هم می‌شود. نبود سلاح به‌روز از مشکلات بزرگ تپانچه است. در مسابقه تیمی تپانچه 25 متر زینب طومانی به خاطر اینکه سلاحش خیلی قدیمی است، سه تیرش را از دست داد که اگر این اتفاق نمی‌افتاد، شاید حالا مدال تیمی 25 متر هم داشتیم. امیدوارم برای مسابقات آینده، انتخابی و المپیک در اردوی برون مرزی تمرین کنیم و آماده‌تر با رقبا مسابقه دهیم.
به نظر کارشناسان نتایج تیراندازی در هانگژو ‌ زنگ خطر را برای این رشته به صدا درآورد. به نظرت چه اتفاقی باید رقم بخورد تا دوباره تیرهای بچه‌ها مدال‌ها را نشانه بگیرد؟
شک نکنید ما برای آمادگی بازی‌های انتخابی المپیک و المپیک نیازمند اردوی برون مرزی هستیم تا بهتر تمرین کنیم و باید از حالا برای المپیک آماده شویم نه چند ماه مانده به المپیک که خیلی دیر است. بچه‌های ما باید در فرصت مانده برای انتخابی المپیک به آمادگی لازم برسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا