فوتبال جهانورزش

رئال امباپه را صدا زد

ناظم نیوز: فقط 78 روز دیگر باقی مانده تا کیلیان امباپه بدون هیچ مشکل قانونی قراردادش با رئال مادرید را امضا کند.

 اگرچه رئال مادرید فعلا خودش را از آینده کیلیان امباپه خارج کرده، اما در هفته گذشته مصاحبه سخنگوی هیئت مدیره رئال بار دیگر به شایعات قوت بخشید. امباپه در یک ژانویه، یعنی 78 روز دیگر، برای مذاکره با هر باشگاهی آزاد خواهد بود. البته تا زمانی که او بر ایده خود مبنی بر تمدید نکردن قرارداد با باشگاه فرانسوی (قراردادی که در ژوئن 2024 به پایان می‌رسد)، ثابت بماند.
مصاحبه طوفانی عضو هیئت مدیره رئال
خوزه مانوئل اوترو لاسترس، عضو هیئت مدیره مادرید چند روز پیش به وضوح در مورد آینده فرضی امباپه در رئال مادرید صحبت کرد: «امیدواریم امباپه مانند بلینگام فکر کند. بسیاری از باشگاه‌ها به دنبال بلینگام بودند و در نهایت او گفت که می‌خواهد به رئال مادرید برود. من اطمینان دارم که امباپه خواهد آمد. او زمانی که به رئال مادرید بیاید، به افتخارات زیادی خواهد رسید و او به دنیا آمده تا برای رئال بازی کند. زیدان در 29 سالگی آمد و امباپه در 25 سالگی می‌آید. او سال‌ها فرصت درخشش در رئال را دارد.»
ورود وینیسیوس به بحث
جمعه نیز وینیسیوس جونیور بود که در مصاحبه با اکیپ به وضوح در مورد تمایلش برای هم‌تیمی شدن با امباپه صحبت کرد: «کیلیان شرایط خاص خودش را دارد اما اینجا همه می‌خواهند کنار او بازی کنند. امیدوارم روزی این اتفاق بیفتد. او یکی از بهترین بازیکنان جهان است و شاید هم بهترین.»
درخشش امباپه با فرانسه
در همین حال، امباپه پس از شروع پرتنش فصل و یک تابستان شلوغ و پرحاشیه، فصل را با گلزنی شروع کرد، اما او در چهار بازی متوالی برای پی‌اس‌جی گلزنی نکرد تا انتقادات از او شروع شود. کیلیان ولی دو روز پیش در هلند تایید کرد که حضورش در هر تیمی چقدر ارزشمند است. دو گل او در آمستردام به فرانسه اجازه داد تا بلیت خود را برای یورو 2024 رزرو کند و بازگشت او به جاده گلزنی را نیز تأیید کرد. علی‌رغم شروع ضعیف تیم تحت هدایت لوئیس انریکه، امباپه در حال حاضر هشت گل در 9 بازی برای پاریسی‌ها زده است.
دو ماه و نیم تا رهایی
اگرچه رئال مادرید در بازار تابستانی گذشته تلاش کرد تمام درها را به روی ورود احتمالی امباپه در پنجره نقل و انتقالات گذشته ببندد، ولی حقیقت این است که نزدیک بودن اول ژانویه چشم‌انداز جدیدی را در مورد آینده این بازیکن بزرگ فرانسوی ترسیم خواهد کرد. کیلیان در تابستان، حاضر به امضای برگه تمدید نشد تا مورد خشم و غضب ناصر الخلیفی قرار بگیرد و مقطعی از تیم کنار گذاشته شد. او برگشت اما همچنان تمدید نکرده است.
قرارداد او با پاریسی‌ها در ژوئن 2024 به پایان می‌رسد و از اول ژانویه آزاد است که به هر باشگاه دیگری متعهد شود. اگرچه در دنیای امباپه هر اظهارنظر قطعی همیشه با ریسک همراه است، اما گزینه رئال همواره برای او مطرح بوده است. کیلیان می‌تواند با رئال در ژانویه قرارداد ببندد و شاید هم منتظر سرنوشت تیمش در لیگ قهرمانان بماند و بعد تصمیمش را بگیرد. با این حال باید قبول کرد که رئال همین نزدیکی‌هاست و پاریس بار دیگر خطر را با تمام وجود حس می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا