فوتبال ایرانورزش

کاپیتان سابق سپاهان: پرسپولیس آل‌کثیر را نمی‌خواست!

ناظم نیوز: کاپیتان سابق سپاهان می‌گوید استنباطم این است که پرسپولیس عیسی را نمی‌خواست. نگه داشتن او از نگه داشتن بیرانوند، کنعانی زادگان و سرلک سخت‌تر نبود.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از پایگاه خبری بدنسازی پرس، عیسی آل کثیر دیروز به سپاهان پیوست و چهارمین خرید مورایس در فصل نقل و انتقالات لقب گرفت. او حالا در کنار مغانلو، رضا اسدی و کاوه رضایی در خط حمله سپاهان حضور خواهد داشت و کار راحتی برای رسیدن به ترکیب اصلی نخواهد داشت.
احمد جمشیدیان، کاپیتان سابق سپاهان در رابطه با وضعیت سپاهان در فصل نقل و انتقالات اظهار کرد: سپاهان امسال در سه جام حضور دارد. ما هم در رده باشگاهی رقابت‌های فشرده‌ای خواهیم داشت و هم در رده ملی مسابقات جام ملت‌ها و رقابت‌های انتخابی المیک را پیش رو داریم. فشار زیاد خواهد بود و برای تیمی که در سه جبهه می‌جنگد، خیلی مهم است.
نقشه مورایس برای خط هافبک
او ادامه داد: در فصل گذشته شاید کمبود مهاجم باعث شد مورایس از نورافکن و احمدزاده در خط حمله استفاده کند. اگر دوباره این شیوه را بخواهند پیاده کنند، برای این تیم معضل به وجود می‌آید. شاید پهلوان و نورافکن یک خط عقب‌تر بازی کنند. ممکن است نورافکن دوباره در دفاع چپ بازی کند اما زکی‌پور فصل گذشته خیلی خوب بود. شاید امید در خط هافبک جای ریگی را پر کند و در کنار محمد کریمی زوج خوبی را تشکیل دهد.
ترافیک شدید در خط حمله سپاهان
جمشیدیان اضافه کرد: در خط حمله ترافیک وجود دارد و بین مغانلو، اسدی، کاوه رضایی و عیسی آل کثیر یک نفر باید روی نیمکت بنشیند. احساس من این است از بین این مهاجمان یکی از آن‌ها می‌رود چون در خط حمله توازن وجود ندارد و ترافیک عجیبی است. به هر حال مدیریت این بازیکنان سخت است. نمی‌توانید آل‌کثیر را از پرسپولیس بیاورید و روی نیمکت بگذارید. او در چند هفته آخر فصل گذشته برای پرسپولیس تعیین کننده بود.
او ادامه داد: استنباطم این است که پرسپولیس عیسی را نمی‌خواست. نگه داشتن او از نگه داشتن بیرانوند، کنعانی زادگان و سرلک سخت‌تر نبود. به نظر من یک نقل‌وانتقال خیلی مهم در خط حمله پرسپولیس هنوز مانده است. شاید جذب یکی از لژیونرها در دستور کارشان قرار بگیرد و هر آن ممکن است چنین اتفاقی رخ دهد.
او با بیان این‌که سپاهان در خط دفاعی نیازمند یک مدافع وسط بود، عنوان کرد: مورایس به مدافع وسطی در حد کنعانی نیاز داشت. نفرات کنونی در حد بازیکن ثابت نیستند و یک مقدار دانشگر از نیلسون و سیاوش یزدانی جلوتر است. هادی محمدی هم بازیکن خوبی است اما سپاهان قبل از او به دنبال گزینه بهتری بود.
جمشیدیان اضافه کرد: پارسال سال پرهزینه‌ای برای سپاهان بود. مورایس نمی‌توانست بیشتر از این هزینه کند. مشکل اصلی سپاهان این بود در سال گذشته ۶، ۷ بازیکن خوبش را از دست داد اما امسال شاکله اصلی‌اش را حفظ کرد. سه بازیکنی که سال گذشته از سپاهان به پرسپولیس رفتند، جزو نفرات کلیدی سپاهان بودند. سپاهان امسال سعی کرد از حریفانش بازیکن بگیرد.
او در پایان درباره قوانین جدید لیگ برتر بیان کرد: تصمیمات غیرکارشناسانه فدراسیون فوتبال باعث جدایی‌ برخی بازیکنان از جمله بازیکنان خوب سپاهان شد. هیچ جای دنیا ۵۰، ۶۰ بازیکن را از سطح اول یک لیگ کنار نمی‌گذارد. سهمیه بزرگسالان را کم کردند و سهمیه بازیکنان جوانان را بیشتر کردند که باعث شد بازیکنان زیادی بیرون بمانند. جلال‌الدین علی محمدی فصل بدی نداشت و علی‌نژاد هم بد نبود اما یک نفر باید قربانی می‌شد. علی‌نژاد اسم بزرگی نداشت اما شاید از چند خرید جدید سپاهان بهتر بود. او به هر تیمی که برود تاثیرگذار خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا