کشاورزی

دکتر حدادی عنوان کرد: انتشار آخرین یافته های گیاه پزشکی از طریق استودیو شایتکا

ناظم نیوز: واحد آموزش، ترویج و انتقال یافته های موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور پل ارتباطی بین محققان،کارشناسان و بهره برداران بخش کشاورزی است.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از پایگاه خبری DA1news، دکتر سولماز حدادی مسئول واحد آموزش، ترویج و انتقال یافته های موسسه تحقیقات گیاه پزشکی در نشست مطبوعاتی گفت: این واحد به منظور ضرورت انتقال یافته‌های تحقیقاتی به کارشناسان و بهره‌برداران بخش کشاورزی به عنوان اولین استودیو انتقال یافته‌های موسسه‌های تحقیقاتی کشاورزی کشور راه‌اندازی گردیده است.

دکتر حدادی افزود: این استودیو پل ارتباطی بین محققان، کارشناسان و بهره‌برداران می‌باشد که می‌توان از طریق آن با داشتن امکان بیش از500 اتصال آنلاین به کارشناسان و بهره‌برداران دسترسی پیدا کرد و ضمن تعامل با آنان، آخرین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی اعضای هیات علمی و محققان موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی  کشور را به جامعه گروه هدف انتقال داد.

وی ادامه داد: اولین استودیوی شبکه انتقال یافته‌های تحقیقات کشاورزی ایران (شایتکا) با همکاری موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور و موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با هدف تسریع در نشر و اشاعه نتایج حاصل از پژوهش‌های تحقیقاتی در حوزه گیاه‌پزشکی و به منظور ضرورت انتقال یافته‌های تحقیقاتی به کارشناسان و بهره‌برداران بخش کشاورزی به عنوان اولین استودیو انتقال یافته‌های موسسه‌های تحقیقاتی کشاورزی کشور بشمار می رود.

حدادی افزود: در شایتکا این امکان نیز فراهم شده است که بصورت آنلاین از طریق پرسش و پاسخ به سوالات و مشکلات آنان در حوزهای مختلف تخصصی حوزه گیاه‌پزشکی توسط محققان موسسه، پاسخ داده شود .

وی تصریح کرد: در این استودیو بصورت روزانه و مستمر طبق برنامه‌ریزی انجام یافته در قالب ” روزهای آموزش” هر روز هفته به یک عنوان برنامه آموزش با گروه هدف و مخاطبان خاص اختصاص داده‌ شده است.

اولین اپلیکیشن جامع تخصصی گیاهپزشکی

دکتر سولماز حدادی در بخش معرفی و راه اندازی اولین اپلیکیشن جامع تخصصی گیاهپزشکی توضیح داد: اولین اپلیکیشن جامع تخصصی گیاهپزشکی با همکاری دو موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور و آموزش و ترویج کشاورزی با تکیه بر دانش موجود در موسسه تحقیقات گیاه پزشکی و همکاری 70 نفر از اعضای هیات علمی و محققین آن درسطح کشور بامحوریت اداره آموزش و ترویج و انتقال یافته های این موسسه تهیه گردید.

مسئول واحد آموزش، ترویج و انتقال یافته های موسسه تحقیقات گیاه پزشکی در ادامه گفت: این نرم افزار شامل مدیریت آفات، بیماریها و علف های هرز (21 محصول زراعی باغی ) می باشد که در قالب 63 اپلیکیشن مجزا با محتوای فنی (معرفی، علایم و راهکارها وتصاویر) تدوین گردیده است. این نرم افزار ضمن دارا بودن قابلیت به روزرسانی ، با در دسترس بودن تصاویر می تواند کمک شایانی به کارشناسان و بهره برداران در کنترل به موقع آفات، بیماریها وعلف های هرز داشته باشد.
دکتر حدادی در ادمه افزود: این اپلیکیشن در جشنواره دو سالانه رسانه های آموزشی ترویجی شهید آوینی که در آبان ماه سالجاری توسط موسسه آموزش نرویج کشاورزی برگزار خواهدشد، رونمایی خواهد گردید و سپس در اختیار کارشناسان و بهره برداران قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا