اجتماعی

با راه‌اندازی سومین نیروگاه خورشیدی در قلب طهران ؛
کسب رتبه اول در تولید انرژی‌های خورشیدی برای منطقه 12 پایتخت

به گزارش ناظم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر با تأکید بر اهمیت تجربه‌ راه‌های تازه برای حفظ محیط زیست شهر تهران گفت: این نیروگاه که در ساختمان مرکزی منطقه احداث شده، بعد از نیروگاه ساختمان ناحیه ۴ و سوله بحران انبار گندم، سومین نیروگاه خورشیدی منطقه است که طی یک‌سال گذشته راه‌اندازی شده و به بهره‌برداری رسیده است.
وی با بیان این مطلب که نیروگاه خورشیدی ساختمان مرکزی منطقه دارای ظرفیت ۲۵ کیلوواتی است، افزود: مجموع ظرفیت هر ۳ نیروگاه گفته‌شده به ۱۰۰ کیلووات رسیده که به همین دلیل، منطقه 12 موفق به کسب رتبه نخست تولید انرژی در شهر تهران شده است.
شهردار قلب طهران ضمن یادآوری اینکه این پروژه به دلیل استفاده بهینه از انرژی خورشیدی و کاهش هزینه‌ها و آلایندها از اهمیت فراوانی برخوردار است، ابراز امیدواری کرد: با گسترش پروژه‌های نیروگاهی در منطقه و بهره‌مندی از انرژی پاک که طرح برخی از آنها در دست تهیه و تدوین است، بتوانیم خدمات شایانی در زمینه کاهش مصرف انرژی و کمک به محیط زیست شهرمان انجام دهیم.
گفتنی است نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی منطقه 12 در 4 ساختمان‌ِ مرکزی (25 کیلووات)، ساختمان ناحیه 4 (50 کیلووات)، ساختمان سوله بحران ناحیه 4 (25 کیلووات) و ساختمان معاونت خدمات شهری و محیط زیست (15 کیلووات) در دستور کار شهرداری منطقه 12 قرار گرفت که طی یک سال گذشته، سه نیروگاه از این تعداد به بهره‌برداری رسیده و نیروگاه آخر نیز به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد. جمع ظرفیت انرژی تولیدی مورد انتظار از این نیروگاه‌ها 115 کیلووات است که 100 کیلووات آن تاکنون محقق شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا