توپ و تورورزش

دلارام وکیلی:انگیزه بسکتبال بانوان ایران بیشتر از قدرت حریفان است

بازیکن تیم ملی بسکتبال بانوان با بیان اینکه این تیم از آمادگی جسمی و روحی بالایی برای حضور در مسابقات دسته «ب» کاپ آسیا برخوردار است، گفت: انگیزه ما بیشتر از قدرت حریفان است.

دلارام وکیلی در گفتگو با خبرنگار ناظم نیوز در مورد آخرین وضعیت تیم ملی بسکتبال بانوان برای حضور در مسابقات دسته «ب» کاپ آسیا گفت: پنجمین و آخرین اردوی آماده سازی در جریان است. تا امروز تمرینات و اردوهای خیلی خوبی سپری کرده‌ایم طوری که به بالاترین حد آمادگی رسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: از نظر ذهنی و روانی هم روز به روز برای حضور در مسابقات و دیدار با حریفان‌مان آماده‌تر می‌شویم به خصوص که تجربه دیدار با لبنان و سوریه را داریم. تیم ملی بسکتبال بانوان ایران دو سال پیش در مسابقات غرب آسیا با این دو تیم دیدار داشت که البته نتیجه هر دو دیدار را هم واگذار کرد.

ملی پوش بسکتبال بانوان خاطرنشان کرد: مسابقات غرب آسیا که دو سال پیش در آن شرکت کردیم اولین تجربه اعزام برون مرزی ما بود اما برای رقابت‌های پیش رو شرایط متفاوت و بهتری داریم. بازیکنان قدیمی تجربه بیشتری دارند بازیکنان جدید هم از نیروی جوانی و انگیزه بالایی برخوردار هستند. امسال برای دیدار با این دو تیم خیلی آماده‌تر هستیم.

وکیلی در واکنش به اینکه «مسابقات پیش رو به لحاظ حساسیت با مسابقات غرب آسیا قابل مقایسه نیست»، گفت: قطعاً همین طور است، این رقابت‌ها خیلی رسمی‌تر است، مسابقات دو سال پیش با حضور نمایندگان غرب آسیا بود اما در رقابت‌های امسال تیم‌های دیگر مناطق قاره مانند اندونزی و قزاقستان هم شرکت می‌کنند. البته در گروه مقابل تیم اردن هم قرار دارد که ما دو بار موفق به شکست این تیم شده‌ایم.

وی ادامه داد: در کل رقابت‌های بسکتبال دسته «ب» کاپ آسیا نسبت به غرب آسیا از حساسیت بیشتری برخوردار است، قطعاً همین مسئله روی عملکرد تیم ملی ایران می‌تواند تاثیرگذار باشد همانطور که عملکرد دیگر تیم‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به هر حال فقط یک تیم از میان ۶ تیم شرکت کننده در مسابقات، سهمیه حضور در مسابقات دسته اول کاپ آسیا را به دست می‌آورد.

بازیکن پست سه تیم ملی بسکتبال بانوان در مورد مراحل اردویی این تیم و لغو اردوی برون مرزی که قرار بود که در ترکیه برگزار شود نیز یادآور شد: اگر امروز آمادگی خوبی داریم به این دلیل است که طی ماه‌های گذشته به صورت مداوم درگیر تمرین و اردو بودیم. فقط یک ماه به خاطر برگزاری مسابقات لیگ، تمریناتمان تعطیل شد که آن‌هم با درگیری در رقابت‌های باشگاهی سپری شد. در کل شرایط تمرینی خوب سپری شد. فقط خیلی بهتر بود اردوی برون مرزی هم انجام می‌شد. در این صورت شرایط تمرینی متفاوت و دیدار با تیم‌های ترکیه روی آمادگی جسمی و روانی بازیکنان تاثیر مثبت زیادی داشت.

وکیلی تاکید کرد: با این حال و اینکه حریفانمان بعضاً طی ماه‌های اخیر برگزارکننده دیدارهای رسمی زیادی بوده‌اند، برای شرکت در مسابقات انگیزه خیلی زیادی داریم. همه بازیکنان یکدل شده‌اند که قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کنند و بتوانند برای نخستین بار وارد دسته اول کاپ آسیا شوند. اتفاقی که اگر رقم بخورد، موفقیت خیلی بزرگی در ورزش و بسکتبال ایران خواهد بود به خصوص که مدت زمان زیادی از حضور محجبه ما در میادین نمی‌گذرد.

ملی پوش بسکتبال بانوان گفت: برای قهرمانی کارمان سخت است اما انگیزه ما برای این کار بیشتر از قدرت حریفان است. مصمم هستیم تا همه دیدارها را ببریم و صاحب سهمیه شویم.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، مسابقات دسته «ب» کاپ آسیا طی روزهای ۱۶ تا ۲۲ آبان ماه به میزبانی اردن برگزار می‌شود. طبق برنامه اعلام شده، تیم ملی بسکتبال بانوان در روز نخست مسابقات به مصاف لبنان می‌رود و در روز دوم هم با سوریه دیدار خواهد داشت. قهرمان این رقابت‌ها به دسته اول کاپ آسیا صعود می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا