کار و تعاون

جلسات شورای عالی کار، هر ماه برگزار می شود

معاون وزیر کار گفت:با پیشنهاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جلسات شورای عالی کار با حضور همه شرکای اجتماعی، ماهانه برگزار می شود.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از وزارت کار، علی حسین رعیتی فرد، معاون روابط کار در جمع کارگران و اعضای جامعه اسلامی کارگران شرکت اتحاد موتور با بیان این خبر افزود: نخستین جلسه شورای عالی کار، شنبه ۱۵ آبان برگزار خواهد شد.

وی گفت : معتقدیم که سه جانبه گرایی یکی از اصول مهم در حوزه کار و تولید کشور است. چندین سال است که در جنگ اقتصادی هستیم و نوک پیکان حمله آن، حوزه تولید، صنعت و کار کشور است.

معاون روابط کار ادامه داد: کارگران و کارفرمایان، امروز به‌ عنوان فرماندهان و رزمندگان این جنگ اقتصادی تلاش می‌کنند که حوزه تولید کشور را با نشاط و پویا نگه دارند و اجازه ندهند که سنگر تولید خدشه دار شود.

رعیتی فرد افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، کارگران، هم در دفاع مقدس با تقدیم شهدا، اجازه ندادند وجبی از خاک کشورمان مورد تصرف و تعدی دشمن قرار گیردو هم امروز، تلاش می کنند که نیاز داخل کشور را تامین کنند.

وی تاکید کرد: در شرایط جنگ اقتصادی، وظیفه ما این است که موانع تولید را به حداقل برسانیم ضمن اینکه امروز گفتمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفتمان مردم است.

رعیتی فر ادامه داد: قطعاً تلاش همه حوزه‌های تولید کشور و وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی می‌تواند سبب افزایش سرمایه اجتماعی نظام شود.

وی اظهار داشت: در حوزه تنظیم روابط کار به دنبال آن هستیم که مطالبات و مشکلات جامعه کار و تولید کشور را پیگیری و حل و فصل کنیم.

رعیتی فرد تصریح کرد : جامعه کار و تولید کشور، به ویژه جامعه کارگری، امروز دغدغه امنیت شغلی، بیماری، تامین اجتماعی، مسکن و درمان دارد و جامعه کارفرمایی نیز، به دنبال تامین مواد اولیه و پوشش بیمه کارگران خود است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ در شرایط جدید، بتوان با هم افزایی مجلس شورای اسلامی و دیگر ارکان حکومت مشکلات این حوزه را حل کرد.

رعیتی فر افزود: به عنوان یک اصل اساسی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بنا دارد برای پیگیری دغدغه کارگران، جلسات شورای عالی کار را به صورت منظم برگزار و اصل سه جانبه گرایی را رعایت کند.

معاون روابط کار با قدرانی از مجلس شورای اسلامی برای تصویب پیوستن جمهوری اسلامی ایران به مقاوله نامه بازرسی کار افزود : این موضوع فرصت مغتنمی است تا جامعه کار و تولید کشور بتواند از ظرفیت‌های سازمان بین المللی کار استفاده کند.

وی تاکید کرد: در شرایط تحریم‌های اقتصادی و کرونا جامعه تولید و کارگری کشور در حوزه تامین نیازهای مردم و استمرار و تداوم تولید، جهاد واقعی کردند و اجازه ندادند خط تولید دچار آسیب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا