تجارت

پاداش ۱۰میلیون دلاری آمریکا برای شناسایی اعضای گروه دارک ساید

وزارت خارجه آمریکا از اختصاص پاداش ده میلیون دلاری برای دریافت اطلاعاتی خبر داد که منجر به شناسایی موقعیت مکانی هر یک از اعضای گروه هکری دارک ساید شود.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از رویترز، دارک ساید یک گروه فعال در زمینه انجام انواع جرایم سایبری است که پلیس فدرال آمریکا مدعی است اعضای آن در روسیه زندگی می‌کنند.

اف بی آی دارک ساید را مسئول بسیاری از حملات سایبری به آمریکا دانسته که از جمله آنها می‌توان حمله به خطوط انتقال انرژی و سوخت کولونیال اشاره کرد. این حمله انتقال سوخت به جنوب شرق آمریکا را مختل کرد و باعث گرانی قیمت بنزین و هجوم مردم به پمپ بنزین‌ها شد.

کولونیال پایپ لاین برای دسترسی مجدد به سیستم‌های خود، نزدیک به ۵ میلیون دلار بیت کوین به هکرها پرداخت کرد. وزارت دادگستری ایالات متحده در ماه ژوئن حدود ۲.۳ میلیون دلار از این باج را پس گرفت.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد برای دریافت اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا محکومیت هر فردی شود که در خرابکاری‌های دارک ساید در هر کشوری دخیل بوده، تا ۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده و پرداخت خواهد کرد. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با ارائه این جایزه، ایالات متحده تعهد خود را برای محافظت از قربانیان باج افزار در سراسر جهان در برابر سو استفاده مجرمان سایبری نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا