تجارت

تولید بیش از ۴۰۰ محصول در برج فناوری دانشگاه امیرکبیر

معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر از تولید بیش از ۴۰۰ محصول و خدمت توسط محققان دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، سید رضا غفاریان امروز در مراسم افتتاح برج شماره ۲ نواوری و فناوری دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه این برج با نام پرفسور حسابی به بهره برداری رسید، عنوان کرد: در سال ۹۳ برج ۱ نواوری و فناوری دانشگاه راه اندازی شد.

وی ادامه داد: تا سال ۱۴۰۵ دو برنامه «توسعه زیر ساخت نواوری برای استقرار شرکت های فناور» و «تجاری سازی و عرضه محصول به بازار» را در نظر گرفته ایم.

غفاریان با اشاره به برنامه توسعه زیر ساخت های این دانشگاه گفت: ۵ برج در اختیار دانشگاه قرار می گیرد که از این تعداد ۳ برج به بهره برداری رسیده است و برج های شماره ۴ و ۵ در دست ساخت و بازسازی با مشارکت بخش خصوصی قرار دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر اینکه برج های شماره ۴ و ۵ تا ۱۴۰۴ به بهره برداری خواهد رسید یاداور شد: سال ۹۸ یکسری از مراکز نواوری دانشکده های این دانشگاه افتتاح شد.

وی میزان فروش یکی از محصولات این مراکز ۷ میلیارد تومان ذکر کرد که تاکنون این میزان به ۱۵.۲ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: این میزان فروش محصول تا سال به ۲۰ میلیارد تومان بالغ خواهد شد.

معاون پژوهشی دانشگاه این میزان فروش از سوی یک واحد فناور این دانشگاه را ثمره ابجاد مراکز نواوری نام برد و یاداور شد: در حال حاضر ۱۵ شرکت توسعه یافته در برج شماره ۲ این دانشگاه مستقر شدند.

وی برج فناوری شماره ۱ این دانشگاه را در ۵ طبقه دانست و با تاکید بر حمایت ویژه از این برج از سوی معاونت علمی، گفت: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از شرکت ها در صف جذب در این مراکز هستند و تعدادی نیز در محل نامناسب استقرار یافته اند.

وی میزان فروش کلی محصولات واحدهای فناوری و دانش بنیان این دانشگاه را ۱۶۵ میلیارد تومان در سال گذشته دانست و گفت:تاکنون ۳۱۶ محصول فناورانه و ۱۰۰ خدمت از سوی فناوران دانشگاه عرضه شده است.

غفاریان، با اشاره به اسنقرار ۶۰۰ نفر در مراکز نواوری این دانشگاه اظهار کرد: میزان فروش محصولات از سوی مراکز نواوری دانشگاه حدود ۵ میلیارد تومان بوده است و تعداد واحدهای فناوری نیز ۳۰۹ واحد فناور و شرکت دانش بنیان داریم .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا