اجتماعی

تاکید بر توسعه همکاری‌ محیط زیستی بین شهرداری‌های تهران و ایروان

ناظم نیوز : رئیس اداره روابط خارجی شهرداری ایروان و هیئت همراه با هدف ایجاد زمینه همکاری‌های مشترک، با مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به گفت و گو نشستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ «دایوید گورگیان« رئیس اداره روابط خارجی به همراه «خانم کایانا نرسیسیان» کارشناس ارشد اداره محیط زیست شهرداری ایروان با حضور در اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به منظور ایجاد زمینه های همکاری مشترک و تبادل تجربیات با «شینا انصاری » مدیرکل این اداره به گفت و گو نشستند.
انصاری ضمن معرفی این اداره کل به عنوان بخش محوری حوزه محیط زیست شهری در شهرداری تهران، به تشریح چگونگی مطالعه و طراحی کلان پروژه های محیط زیستی و نظارت بر پروژه های در حال اجرا پرداخت و گفت: تلاش و اقدامات محیط زیستی پایتخت با هدف حفظ و حراست از محیط زیست پایه گذاری شده است .
وی توسعه انرژی های تجدید پذیر و مدیریت مصرف انرژی در ساختمان های تحت تملک شهرداری تهران، ارزیابی اثرات محیط زیستی پروژه های عمرانی، شناسایی گونه های جانوری و گیاهی بومی شهر تهران با هدف حفظ زیستگاه های تنوع زیستی این شهر، پایش منابع آلاینده خاک، هوا، نور صدا در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران ، پایش منابع آلاینده آب های سطحی و روان آبها در پایتخت، استفاده از پساب ها به منظور آبیاری فضای سبز شهری و‌ در نهایت مطالعات تاب آوری اکولوژیک شهری را از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی این اداره کل عنوان نمود و بر زمینه های همکاری و تبادل تجربیات محیط زیستی شهر تهران با شهر ایروان اعلام آمادگی کرد.
در ادامه «دایوید گورگیان» رئیس اداره روابط خارجی شهرداری ایروان پس از ارایه گزارش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار گفت: اقدامات صورت گرفته محیط زیستی در شهر تهران در جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور‌های منطقه قرار دارد وضمن ابراز خرسندی از این همکاری بر چالش های محیط زیستی ایروان و کمبود منابع انرژی و آب در این کشور تاکید کرد.
وی گفت: تمایل داریم در زمینه توسعه فضای سبز سازگار با محیط زیست این کشور، استفاده از پساب ها به منظور آبیاری فضای سبز و توسعه انرژی های تجدید پذیر تبادل نظر و همکاری داشته باشیم.
وی با قدردانی از فرصت فراهم شده به منظور به اشتراک گذاشتن تجربیات و درس آموخته های محیط زیستی میان شهرداری های تهران و ایروان، ابراز امیدواری کرد این نشست سرآغاز توسعه همکاری های بیشتر در این زمینه باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا