اجتماعیخانواده

نتایج واکسیناسیون کودکان علیه کرونا امیدوارکننده است

متخصص کودکان بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) گفت: واکسیناسیون کودکان در دنیا نتایج امیدوارکننده ای علیه کرونا دارد و در عدم ابتلای آنها به این بیماری تأثیرگذار بوده است.

ناظم نیوز دکتر آینا ریاحی افزود: در حال حاضر واکسیناسیون کودکان ۳ تا ۱۷ سال علیه کودکان در کشورهای مختلف در حال انجام است و در ایران نیز از گروه سنی ۱۲ سال به بالا آغاز شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه کرونا بیماری جدیدی بوده و اطلاعات و داده های موجود در مورد این بیماری در حال تغییر است، به هر حال تزریق واکسن کمک زیادی به مقاوم شدن بدن در برابر جلوگیری از مرگ و میر ناشی از آن کمک می کند.
ریاحی تصریح کرد: واکسن علیه کرونا می تواند سطح خوبی از ایمنی را در بدن ایجاد کند و افرادی نیز با تزریق دو دز این واکسن به کرونا مبتلا شده اند ولی آنچه مسلم است تزریق واکسن جلوی تشدید کرونا را در دوران ابتلا به این بیماری می گیرد.
به گفته این پزشک، کرونا در کودکان با علائم تب، آبریزش بینی، اسهال و علائم گوارشی ایجاد می شود و اگر این عوارض با سرفه های شدید همراه بود باید به پزشک مراجعه شود.
ریاحی افزود: بهبود در روند واکسیناسیون و همراهی مردم با نظام بهداشت و درمان و توجه به شیوه نامه های بهداشتی می تواند کرونا را به زانو در آورد و دوباره مردم بویژه کودکان به فعالیت های آموزشی و تفریحی بپردازند.
‌ وی تاکید کرد: ایمنی واکسن علیه کرونا در افراد مختلف متفاوت است و نباید این تصور در جامعه ایجاد شود که با تزریق دو دز واکسن، دیگر به کرونا مبتلا نمی شویم، بلکه واکسن قدرت بدن را در تشدید بیماری افزایش می دهد و شدیدتر نخواهد بود.
همزمان با افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون و عبور کشور از خیز پنجم کرونا، تلفات روزانه کرونا نیز رو به کاهش گذشته و روز جمعه ۱۶ مهر ماه پس از ۸۵ روز، تلفات روزانه کرونا به زیر ۲۰۰ و به ۱۸۵ مورد رسید و روز شنبه گذشته نیز در استمرار روند کاهشی، ۱۷۳ مورد مرگ گزارش شد.
بر اساس وزارت اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۴۴ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۲۳۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۵۵۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶۲ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۷۸۸ دُز رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا