سایر ورزشهاورزش

بودجه پرداختی فدراسیون‌ها تا قبل از انتخابات کمیته صد درصد می‌شود

دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به در پیش بودن انتخابات این کمیته تاکید کرد که تا پیش از اتمام دوره مدیریت فعلی بخش باقی مانده بودجه فدراسیون‌ها به حساب‌شان واریز می‌شود.

کیکاوس سعیدی در گفتگو با خبرنگار ناظم نیوز با اشاره به اینکه ۲۵ دی ماه دوره هیات رئیسه و هیات اجرایی فعلی کمیته ملی المپیک به پایان می‌رسد، گفت: مبنای عمل کمیته برگزاری انتخابات به موقع است اگرچه هنوز در مورد مجمع انتخاباتی و تشکیل آن وارد مرحله عملیاتی و اجرایی نشده‌ایم اما در حال فراهم کردن مقدمات لازم هستیم.

وی برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران را از جمله اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک عنوان کرد و ادامه داد: به واسطه حضور ۶ نماینده از کمیسیون ورزشکاران در مجمع کمیته ملی المپیک و با توجه به پایان دوره این کمیسیون، دومین دوره انتخابات آن را در دستور کار قرار دادیم. بعد از نهایی کردن فهرست ورزشکاران واجد شرایط برای عضویت در کمیسیون و رای دادن، ثبت نام از کاندیداها را آغاز کردیم تا بتوانیم در زمان مقرر (۲۱ آبان ماه) انتخابات کمیسیون را برگزار کنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه بعد از تعیین تکلیف کمیسیون ورزشکاران و مشخص شدن صاحبان کرسی‌های تعریف شده برای این کمیسیون، انتخابات کمیته را به عنوان یک اولویت پیگیری خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: تا آن زمان به تمام امور مرتبط با رویدادهای پیش رو و اعزام کاروان‌ها رسیدگی خواهیم کرد طوری که هنگام اتمام دوره فعلی مدیریت کمیته هیچ کاری روی زمین نخواهد بود.

سعیدی تاکید کرد: در واقع اینکه کمیته ملی المپیک ماه‌های پایانی دوره فعلی را می‌گذراند، برخی رویدادها هم لغو شده و مهمترین رویداد پیش رو (بازی‌های آسیایی) هم سال آینده برگزار می‌شود، هیچ خللی در روند فعالیت‌ها و پیگیری‌های این کمیته ایجاد نخواهد کرد. طی دو، سه ماه آینده همچون همیشه تمام کارها به موقع انجام خواهد شد تا هیات رئیسه و هیات اجرایی دوره بعد با کار انجام نشده‌ای مواجه نباشد.

وی یادآور شد: ورزش ایران رویدادهایی را در پیش دارد که بازی‌های آسیایی مهمترین آن است. این بازی‌ها سال آینده برگزار می‌شود. بازی‌های کشورهای اسلامی که به سال آینده موکول شد. قرار بود امسال بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا را داشته باشیم که این بازی‌ها هم به سال ۲۰۲۳ موکول شده است. بنابراین تا پایان سال جاری با دو رویداد بازی‌های المپیک زمستانی چین و بازی‌های جوانان آسیا مواجه هستیم. تا قبل از انتخابات کمیته تمام اقدامات لازم در مورد این دو رویداد و اعزام کاروان به آن انجام خواهد شد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک همچنین در مورد تعهدات مالی این کمیته به فدراسیون‌ها گفت: تا اردیبهشت ماه به خاطر المپیک توکیو و اهمیت بازی‌ها ۹۰ درصد بودجه مصوب فدراسیون‌ها را پرداخت کردیم. بعد از آن هم به صورت موردی کمک‌های مالی لازم را به فدراسیون‌ها داشتیم. بیشتر این کمک‌ها برای المپیک، آماده سازی حضور در این بازی‌ها یا تهیه تجهیزات لازم برای آن بود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد بودجه فدراسیون‌ها باقی مانده است. این بخش باقی مانده تا زمانی که هیات رئیسه و هیات اجرایی فعلی بر سر کار هستند، به حساب فدراسیون‌ها واریز خواهد شد. کمیته ملی المپیک قطعاً تا قبل از انتخابات به تمام تعهدات مالی خود در قبال فدراسیون‌ها عمل خواهد کرد و بودجه پرداختی به آنها را صد درصد می‌کند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک یادآور شد: ۹۰ درصد بودجه پرداختی به فدراسیون‌ها معادل ۴۵ میلیارد تومان شد. برای پرداخت بخش مانده هم ۵ میلیارد باید هزینه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا