اقتصادیصنعت و معدن و تجارت

بهسازی و نوسازی زیرساخت‌های آزمایشگاهی موجب افزایش ۵۰ درصدی عملکرد آنالیز موادمعدنی می‌شود

ناظم نیوز : مدیرکل دفتر امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی این سازمان از آزمایشگاه سازمان متبوع خود به عنوان یکی از مهمترین مراکز تحقیقاتی و خدماتی که در بخش زمین‌شناسی در ایران شناخته می‌شود، یاد کرد و گفت: با طراحی فضاها و اتمام مراحل بروزرسانی تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی انتظار می‌روند عملکرد کاری در این آزمایشگاه به بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، مدیرکل دفتر امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی این سازمان از آزمایشگاه سازمان متبوع خود به عنوان یکی از مهمترین مراکز تحقیقاتی و خدماتی که در بخش زمین‌شناسی در ایران شناخته می‌شود، یاد کرد و گفت: با طراحی فضاها و اتمام مراحل بروزرسانی تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی انتظار می‌روند عملکرد کاری در این آزمایشگاه به بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد.

خانم سهیلا نیلویل با بیان این‌که بازسازی آزمایشگاه‌ها شامل تعویض تجهیزات قدیمی و نامناسب با تجهیزات پیشرفته و مدرن، تغییراتی در طراحی و ساختمان آزمایشگاه، ساخت و بازسازی فضاهای جدید است، تصریح کرد: این بازسازی‌ها باعث بهبود شرایط کارکرد و افزایش کارایی در بخش‌های مختلف آزمایشگاه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور شده و به عنوان یک قدم مهم در جهت توسعه صنعت آنالیز مواد معدنی و زمین‌شناسی در کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های تحولی این سازمان که از مهر ماه سال ۱۴۰۰ در خراسان‌جنوبی آغاز شد، گفت: در این طرح بیش از ۲۰۰ هزار نمونه حاصل از عملیات اکتشافی و زمین‌شناسی برداشت شد که به تدقیق آنالیز نمونه‌های معدنی نیاز داشت.

مدیرکل دفتر امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور افزود: با ادامه طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در استان‌های مختلف، افزایش راندمان کاری در آزمایشگاه‌های آنالیز مواد معدنی احساس شد که بر همین اساس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور پس از ۶۰ سال اقدام به بهسازی و نوسازی زیرساخت‌های آزمایشگاه‌های خود کرد.

وی با بیان این‌که آزمایشگاه‌های آنالیز مواد معدنی در سازمان‌های زمین‌شناسی، نقش بسیار مهمی در تحقیقات و بررسی‌های نمونه‌های معدنی و زمین‌شناسی دارد، تصریح کرد: این آزمایشگاه‌ها با استفاده از تجهیزات پیشرفته و مدرن، قادر است نمونه‌های معدنی را آنالیز و تجزیه و تحلیل کند و اطلاعات مفیدی درباره خصوصیات فیزیکی، شیمیایی و معدنی آن‌ها در اختیار متخصصان قرار دهد.

به گفته نیلویل، از جمله فعالیت‌های اصلی آزمایشگاه آنالیز مواد معدنی زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور می‌توان به تجزیه و تحلیل نمونه‌های سنگ، خاک، آب و مواد معدنی برای متخصصان سازمانی و سایر محققان و صنعتگران اشاره کرد.

وی با تاکید بر این‌که معدن و زمین‌شناسی از جمله صنایع استراتژیک کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: وجود آزمایشگاه زمین‌شناسی کشور اهمیت زیادی دارد و این آزمایشگاه با ارائه اطلاعات دقیق و قابل اعتماد، به بخش صنعت و معدن و زمین‌شناسی کشور کمک می‌کند تا بتواند تصمیمات صحیح‌تر و بهینه‌تری در زمینه شناخت، استخراج و بهره‌برداری از منابع معدنی بگیرد.

مدیرکل دفتر امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور افزود: وجود آزمایشگاه زمین‌شناسی در سازمان‌های زمین‌شناسی، به عنوان یک منبع اطلاعاتی قابل اعتماد و کارآمد، می‌تواند در توسعه صنعت معدن و زمین‌شناسی در کشور نقش بسزایی داشته باشد و به رشد و پیشرفت این صنعت‌کمک کند.

نیلویل، بازسازی و بهبود شرایط آزمایشگاه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور را موجب افزایش کارایی و بهبود شرایط کارکرد آزمایشگاهی عنوان کرد و گفت: دسترسی آزمایشگاه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به تجهیزات پیشرفته و مدرن روز می‌تواند به رونق بخش صنعت و معدن کمک کند و در تحقیقات و بررسی‌های معدنی و زمین‌شناسی نقش مؤثری داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا